SVS VR1 - Sleeuwijk VR1

Vrouwen Zaterdag, DA1, 2e klasse C

29 januari 2011 13:30

Kwaytaal, M.G.S.

Na een goed voetballende wedstrijd afgelopen weekend te hebben gespeeld gingen wij met de zelfde wedstrijd instelling deze wedstrijd te gemoet.
Alleen door een afwisselende trainingsopkomst afgelopen liep dit anders waardoor wij niet het zelfde hadden getraind als de week ervoor. Dus het was de vraag of wij het zelfde resultaat konden neerzetten qua uitslag en qua spel als vorige week.

Het begon al teleurstellend aangezien we met 7 speelsters van ons eigen team aan de bak moesten en de rest van het team bestond uit jeugdspeelsters (wel mijn complimenten naar hun inzet en harde werken). Wij begonnen heel slecht en dramatisch aan de wedstrijd, wat vorige week lukte, lukte vandaag voor geen meter. Geen pass kwam aan, er was geen rust in het spel, de bal werd geen seconde vastgehouden en ga zo maar door. Dit alles lijde weer tot erg slecht spel waar wij dit seizoen vaker last van hebben gehad. Maar ondanks dit moesten wij toch door gaan want we moesten nog een hele wedstrijd.

Door het goed tikkende spel van Sleeuwijk en de duels die zij wonnen maakte we het ons zelf moeilijk, maar probeerde we toch weer in het spel te komen en deze naar onze hand toe te zetten. Dit leide tot een aantal kleine kansjes van Avery en Serena. Helaas kon het alleen niet verzilverd worden, wat bij ons niet ging lukte bij Sleeuwijk wel omdat ze door bleven gaan en voor elke bal vochten (mijn complimenten). Dit leide daardoor ook tot de 0-1 en hier gingen wij ook de rust mee in.

Rust: 0-1

In de rust hebben wij weer even de puntjes op de i gezet en een aantal wijzegingen besproken om zo te kijken of het beter gaat. De grootste wijzeging waar iedereen van stond te kijken was dat onze rechtsback in de spits moest gaan lopen. Wij gingen de 2e helft beter van start dan de 1ste helft, wat tot een aantal doorbraken leiden over de linker- en rechterflank. Alleen had het elke keer geen mooi einde. Na ongeveer 55minuten te hebben gespeeld gaf Roxanne een steekpass die zij zelf niet door had op Felicia die goed door zetten en hem mooi afronden, 1-1.

Deze 1-1 gaf ons weer moet om de wedstrijd naar onze hand te zetten, alleen lieten wij het spel weer zakken en nam Sleeuwijk hier gunstig gebruik van en ging weer druk zetten. Hierdoor kregen zij weer aardig wat kansen en mochten wij blij zijn dat er niet een paar ingingen. Maar uiteindelijk was het dan toch raak en een tegenslag voor ons en werd het 1-2. Er was nog niets aan de hand met ongeveer 20minuten te spelen, er kon nog alles gebeuren, in deze 20minuten wisten wij de wedstrijd wel naar ons hand om te zetten en eindelijk het voetbal te laten zien wat wij horen te spelen. Na een pass vanuit de verdediging wist Avery deze bal nog zo met haar grote teen aan te raken dat de bal van richting veranderde en Sabrina in scoringspositie kwam en zij ronde deze bal ook echt goed of nadat zij de keeper had omspeeld, 2-2. Met nog een kleine 10minuten te gaan kon er nog van alles gebeuren en gingen wij er weer in geloven, wel met risico want Sleeuwijk had weer een paar aardige kansen, waarvan 1 zelfs bijna met open doel werd gemist. Met nog een kleine 5minuten op de klok moesten wij een tandje bij zetten en voor de winst gaan en dat deden wij, de bal werd weer vanuit de achterhoede naar voren geschoten waarbij zowel Avery als Sabrina druk bleven zetten en wat leiden tot een terugspeelbal van Avery op Sabrina en die schoot deze bal loei hard in, in de 87minuut, 3-2.
3-2 was ook de einduitslag en net als bij hun thuis hebben wij op het laatse moment de punten gepakt.

Ook deze wedstrijd hebben wij erg veel kunnen leren en kunnen wij meenemen naar de volgende wedstrijd en hopen dat wij het dan niet zo spannend maken en gewoon goed voetbal laten zien. Maar de 3punten zijn voor ons.

Voor de dames die zich hebben ingezet vanuit de jeugdteams, om dames 1 te helpen met deze wedstrijd, hartstikke bedankt.