Prima dag voor SVS: ‘Zes keer gescoord, het nulletje achterin en nóg ongeslagen’

SVS 1

DSVP 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 oktober 2016 14:00

Sinke, M.G.L.

“Een prima dag voor ons. Zes keer gescoord, het nulletje achterin en nóg ongeslagen.” Wout Ooms kon met een meer dan tevreden gevoel terugkijken op de thuiswedstrijd van SVS tegen DSVP uit Pijnacker. De trainer zag zijn manschappen een eclatante 6-0 zege behalen. “Met zes doelpuntenmakers, hé! Middenvelders die gescoord hebben, aanvallers… wat wil ik nog meer”, vroeg hij zich hardop af.

Linksbuiten Jamie Velthaak, de vervanger van de geblesseerde Yannick van der Lely, brak in de 25e minuut uit een voorzet van Anthony Schoenmaker de ban. Zeven minuten zorgde Anthony Schoenmaker, dit keer uit een pass van Velthaak, voor de 2-0. “Maar de doodsklap voor DSVP was de 3-0 twee minuten voor rust”, constateerde Ooms. “Ik had de eerste twintig minuten niet het idee dat we er even overheen zouden lopen. DSVP voetbalde goed mee. Ons middenveld stond niet echt goed. Na de 3-0 zakte het wel weg bij DSVP. Ze hebben pas geleden ook met 6-0 van Zestienhoven verloren. Je zag de koppies omlaag gaan. Daarvan hebben wij goed geprofiteerd.”

Na de 3-0 van Bob Sonnevelt maakte Joran van Opstal (assist Nick Peeters) de 4-0. Wishnu Badal (68e minuut) was trefzeker bij de 5-0, Chris de Graaf schoot elf minuten voor affluiten het halve dozijn vol.

Ooms: “In de stand zie je toch de eerste tekening ontstaan. Berkel, VVOR en Excelsior vormen de topdrie, wij zitten daar kort achter.” Zaterdag speelt SVS tegen Sparta, voordat het een weekje rust heeft. “Dat was vooraf de grote titelfavoriet, maar het loopt daar niet. Ze hebben best wat jongens gehaald, maar zo zie je maar dat dat geen garantie is dat je veel punten pakt.”

bron : Capels Dagblad

link naar fotoverslag wedstrijd SVS - DSVP