Ervaren Lombardijen maakt het svs 1 jonkies lastig

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

12 november 2016 14:30

Hoogerbrugge, J.C.

Na een ietwat teleurstellend resultaat van een week geleden tegen Leonidas, was het de mannen van Wout Ooms vandaag alles aan gelegen de drie punten wel mee terug te nemen naar sportpark Schenkel.
Op het programma stond de uitwedstrijd tegen het vorig seizoen gedegradeerde Lombardijen. Een team met veel routine en ervaring. En dat SVS het lastig zou krijgen deze middag werd vooraf goed duidelijk gemaakt door de trainer. De eerste vijftien minuten van de wedstrijd was van beide kanten slordig en leverden voor beiden teams op een schot van grote afstand op doel na geen kansen op. De eerste echt gevaarlijke actie van de wedstrijd was in de 16e minuut van SVS. Goed doorgaan van Joran over rechts en hij bezorgde de bal bij Anthony. Zijn volley werd echter gered door de keeper van Lombardijen, waardoor de brilstand gehandhaaft bleef. Kort hierna volgde het eerste grote gevaar van Lombardijen. Goed doorzetten van de spits van Lombardijen, waar de SVS verdediging het lastig mee had, zorgde voor een goede voorzet. Met een ultieme sliding kon Nick echter schade voorkomen. Echter wel ten koste van een hoekschop. Dit zou een gevaarlijk wapen zijn van Lombardijen deze middag. De corner werd voor het doel gebracht waar Kevin net niet bij de bal kon. Deze belandde panklaar voor de voeten van een Lombardijen sperer, maar die zag zijn inzet van de lijn gehaald worden door Xander te koste van een nieuwe hoekschop. Deze werd vervolgens rakelings over gekopt.
Rond de twintigste minuut volgde wederom een levensgrote kans voor SVS. Xander legde de bal achter de verdediging van Lombardijen, waardoor Anthony alleen op de keeper af kon. Hij probeerde de bal over de grote lange keeper heen te lobben, maar dit mislukte helaas. Een kleine tien minuten later een goede actie van Joran die vanaf rechts naar binnen trok en een hard schot op doel lostte. De keeper van Lombardijen kon de bal niet klemvast pakken, maar er stond niemand van SVS klaar om de terugspringende bal binnen te werken. Kort hierna kreeg Lombardijen een vrije trap op een meter of 18 van het SVS doel. Deze werd rakelings over geschoten door de aanvoerder.  Waar Lombardijen dus vooral dreigend en heel gevaarlijk was via corners en vrije trappen, creeerde SVS de kansen wat meer voetballend. In te 32e minuut was het wederom Joran die goed doorkwam en de achterlijn haalde. Zijn voorzet op Anthony kwam echter iets onder hem terecht, waardoor zijn intikker tegen de voeten van de keeper eindigde. Ongeveer 10 minuten voor rust kreeg Joran loon naar werken. Na wederom goed naar binnen trekken haalde hij verwoestend uit. De bal verdween onhoudbaar in de linkerbovenhoek, waardoor SVS de gewenste voorsprong op het bord zag komen. Kort hierna was het wederom een gevaarlijke hoekschop van Lombardijen. Bij de tweede paal kon Kevin net zijn vuist tegen de bal krijgen. Deze ging recht de lucht in en SVS had hierbij het geluk dat de bal ook weer recht naar beneden viel in de handen van Kevin de reeds op de grond lag. Net voor rust kreeh SVS nog een mooie kans. Jamie was van linksvoor naar rechtsvoor gewisseld en gaf daar na een mooie actie een voorzet op Joran. Hij twijfelde geen moment en vanuit de lucht vuurde hij een mooie volley af die helaas recht op de keeper afging. De 0-1 was dan ook de ruststand.
In de rust werd erop gehamerd dat SVS vooral voetballend de oplossing moest blijven zoeken en vooral niet meegaan in fysiek spel en lange ballen. Dat zouden we niet gaan winnen. Toch gebeurde datgene wat trainer Ooms dus niet voor ogen had. Lombardijen zette een tandje bij en SVS kwam niet onder de druk vandaan. Veroverde ballen werden direct lang gespeeld en zo weer ingeleverd. Hierdoor kon Lombardijen steeds opnieuw proberen aan te vallen. In eerste instantie kon Kevin de gelijkmaker nog voorkomen via een uitstekende redding, maar in de 55e minuut was het dan toch raak. Een lange bal van Lombardijen werd verkeerd ingeschat door Nick. Hij ging onder de bal door. Deze leek nog opgeraapt te kunnen worden door Kevin Geus, maar hij gleed weg, waardoor het een koud kunstje was voor Lombardijen spits Michel van 't Hof om de verdiende 1-1 te maken.
Gelukkig voor SVS kon Lombardijen niet helemaal doordrukken en langzaamaan kwam SVS weer meer aan voetballen toe. Dit leidde rond de 70e minuut tot een goede inspeeldbal van Nick Snijder op Anthony. Die draaide goed weg van zijn tegenstander en werd hierbij aan zijn shirt getrokken. De toegekende vrije trap werd door Julian vd Geest schitterend over de muur in de bovenhoek gekruld. SVS stond weer op voorsprong. Na deze 1-2 had SVS de wedstrijd een aantal keren in het slot kunnen gooien. Kort na de goal kwam de bal via Julian bij Joran. De kreeg twee verdedigers met zich mee en gaf de bal op een presenteerblaadje aan Jamie. Hij schoot echter te gehaast, waardoor de bal over ging. Een volgende actie van Joran, nu weer vanaf de rechterflank, zorgde voor het volgende gevaar. Helaas wist niemand van SVS te reageren op zijn lage voorzet, waardoor Lombardijen de bal kon wegwerken. Het bleef dus spannend. In de 89e minuut weer een hoekschop van Lombardijen. De bal vloog voorbij alles en iedereen en kwam op rand 16 meter op de hand van een Lombardijen speler. De scheidsrechter ontging dit voorval, waardoor de bal weer voor het svs doel gebracht kon worden. Het was Joery die bal van de lijn haalde. Uit de tegenaanval ging Joran alleen op de laatste man van Lombardijen af. Vanaf een meter of 14 van het doel schoot hij de bal tussen de palen. Deze werd echter met de voet gestopt door de keeper van Lombardijen en eindigde tegen de paal.
Kort hierna volgde het laatste fluitignaal en konden de drie punten worden bijgeschreven. Een lastige middag dus voor SVS tegen een slimme ploeg die het nog menig tegenstander in deze poule lastig zal gaan maken.