Zaterdag 1 een kraakt zeer verdedigend spelend HBSS

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

26 november 2016 14:00

Boosten, R.

Op zaterdag 26 november stond voor onze mannen van zaterdag 1 een thuiswedstrijd tegen HBSS uit Schiedam op het programma. HBSS had nog niet heel veel punten behaald in deze competitie en stond in een grote middenmoot, waarbij je na elk weekend weer op een andere plek kunt staan. Dat het geen makkelijke tegenstander zou worden blijkt wel uit het feit dat ze nog niet heel veel tegengoals hadden geïncasseerd, maar ook heel weinig gescoord. Kortom SVS was gewaarschuwd.

Toen om 14 uur het eerste fluitsignaal ging bleek dus al snel waarom HBSS zo weinig tegengoals had. SVS kreeg de bal en mocht naar oplossingen gaan zoeken tegen een ploeg die met 10 man op 20 meter van het eigen doel stond. Het was dan ook niet vreemd dat er de eerste 25 minuten aan beide kanten niets gebeurde. SVS kon niet en HBSS wilde niet. Na 25 minuten was het zelfs HBSS dat bij een spaarzame uitbraak op 0-1 kwam. De rechtshalf van HBSS ontving de bal op 25 meter van het SVS doel en mocht vrij slalommen langs 4 SVS-ers en uiteindelijk in het strafschopgebied vrij uithalen. Een flinke streep door de rekening van SVS dat het nu nog lastiger zou gaan krijgen. Na een klein half uur een eerste wapenfeit van SVS waarbij Nick Snijder de hoekschop van Roy ruim over kopte. Na 35 minuten spelen was er de individuele actie van Joran die hierna een gevaarlijke voorzet gaf. Helaas kon Anthony net niet bij de bal. Verder had SVS nog twee schoten op doel van Roy die beiden het doel ruim misten. Kortom een zeer moeizame eerste helft voor onze mannen, waarbij de kleine genoemde mogelijkheden normaal gesproken tot grote kansen worden gevoetbald.

In de rust wist trainer Ooms de spelers goed op scherp te zetten. Er moest sneller vooruit gevoetbald worden in plaats van steeds het balletje breed. Dan zou HBSS meer onder druk komen. Het was dan ook een luxe dat SVS bij de eerste de beste aanval na rust op 1-1 kwam. Een inspeelbal van Xander op Anthony werd aangeraakt door een HBSS verdediger. De bal kwam hierdoor bij Wishnu terecht die keurig terug legde op de vrijstaande Anthony, die feilloos binnen schoot. Gezegd moet worden dat de scheidsrechter hierbij zeer attent was door te zien dat de bal via een HBSS speler bij Wishnu kwam en het dus geen buitenspel was.

Deze goal gaf SVS meer vertrouwen en HBSS werd nog meer vast gezet. In de 53e minuut een goede voorzet van Joran op Anthony, maar zijn inzet belandde in de handen van de keeper. Een paar minuten later een goede vrije trap van Xander, die werd weg gekopt door HBSS. Vanaf rand 16 meter nam Julian de bal ineens op zijn schoen. Helaas ging zijn volley net voorlangs. In de 61e minuut de grootste kans voor SVS om op voorsprong te komen. Het was Anthony die vier verdedigers van HBSS voorbij liep en vanaf de achterlijn de bal panklaar gaf aan Wishnu. In plaats van de bal tegen de touwen te jagen ging de bal centimeters langs de verkeerde kant van de paal. Gelukkig was daar in de 71e minuut Joran die via een individuele actie en lichte kluts weer een paar HBSS verdedigers passeerde. Vanaf een meter of twaalf van het doel punterde hij de bal langs de HBSS doelman. De verdiende 2-1 voorsprong stond op het bord. Nu moest HBSS wel gaan komen en dit ging door veel lange ballen. Er waren ineens wel drie spitsen en lange mensen werden mee gestuurd. SVS kwam in de fase minder aan voetballen toe, maar kansen werden ook niet gecreëerd door HBSS. Het was zelfs Anthony die nog bijna zijn tweede van de middag maakte. Vanaf de rechterkant van het veld ging hij het strafschopgebied in, maar teveel vanaf de achterlijn belandde zijn schot in het zijnet. Ook Bob kreeg nog een kleine kans. Silvia gaf goed voor op hem, maar zijn schot/ voorzet ging voorlangs. Na zeven minuten blessuretijd kreeg HBSS nog een mogelijkheid. Een gevaarlijke voorzet werd door Joery tot corner verwerkt. Deze werd gelukkig voor SVS over gekopt. Al met al een moeizame maar terechte overwinning voor SVS tegen een ploeg die voor niets meer dan een punt naar ons sportpark was gekomen.

Volgende week zaterdag wacht de lastige uitwedstrijd tegen Zestienhoven dat de laatste weken aan een opmars bezig is en inmiddels op plek vier staat. SVS zal dus weer vol aan de bak moeten.