SVS 1 wint eerste belangrijke competitiewedstrijd na de winterstop

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

28 januari 2017 14:30

Belhadi, R.

Na een aantal weken winterstop waarin onze selectie 1 & 2 een goede voorbereiding achter de rug hadden, stond vandaag de eerste officiele wedstrijd voor SVS 1 weer op het programma. Er werd afgereisd naar Zoetermeer om tegen nummer 5 DWO aan te treden. DWO stond voorafgaand aan deze wedstrijd 2 plekken lager dan onze mannen, maar wel met 12 punten achterstand. Maar DWO is wel een tegenstander die druk vooruit wil zetten, dus een leuke wedstrijd lag in het verschiet.
Vanaf de aftrap was het SVS dat het balbezit had en met goede combinaties probeerde het DWO lastig te maken. Dit resulteerde in de derde minuut al tot de openingstreffer. Nick Snijder onderschepte een langer bal van DWO en gaf deze vanaf rechts voor op Anthony. Anthony was eerder bij de bal dan de DWO keeper en nam deze met de borst aan en snelde de keeper voorbij. Vervolgens was het een koud kunstje om de bal in het lege doel te schuiven 0-1.
Hierna voetbalde SVS nog een kleine tien minuten lekker door, maar na ongeveer een kwartier spelen werd SVS steeds meer achteruit gedwongen. DWO zetten een tandje bij en begon met name op het middenveld alle duels te winnen. Het eerste gevaar van DWO kwam na 16 minuten uit een vrije trap die net naast werd geschoten. Tien minuten later kreeg DWO een enorme kans. De linksbuiten van DWO gaf vanaf de flank een perfecte voorzet op de rechtbuiten. Die nam de bal ineens uit de lucht op zijn schoen en waar iedereen de 1-1 al zag vallen, was het Kevin die zijn waarde bewees door met een katachtige reflex de bal te stoppen. De rebound voor de DWO speler werd tot opluchting van SVS naast geschoten. SVS werd nog niet wakker van deze kans en in de 30e  minuut kreeg DWO wederom een enorme kans. Na weer een verloren duel op het middenveld, mocht de DWO voorstopper een steekbal door de verdediging van SVS geven. Dit zetten de DWO rechtsbuiten een tegen een voor Kevin, maar ook nu hield Geussie zijn ploeg in de wedstrijd door de bal te stoppen.
In de 35e minuut wist SVS weer eens van zich af te bijten. Een steekbal van Jeroen op zijn broer Yannick zorgde ervoor dat laatstgenoemde nu alleen voor de DWO keeper stond. Nu was deze echter de baas en redde bekwaam. De laatste paar minuten van de eerste helft leek SVS het initiatief weer iets meer terug te krijgen. In de 45e minuut kreeg SVS een vrije trap voor het DWO doel. Deze werd door Julian op Anthony gespeeld. Hij draaide weg en met moeite kon zijn inzet gestopt worden door de DWO doelman. SVS kreeg een corner en deze werd ongevaarlijk doordat DWO deze weg werkte. Echter niet ver genoeg. Nick ving de bal op en speelde deze op Jeroen. Hij passeerde in het strafschopgebied zijn tegenstander en zette laag voor op Anthony. Hij wist van dichtbij wel raadt met deze kans en prikte de 0-2 binnen.
In de rust werden de koppies weer op scherp gezet. De tweede helft won SVS iest meer duels, maar de meeste waren toch voor DWO. Dit keer kwam het allemaal wel dreigend over, maar echt grote kansen ontstonden er niet voor DWO. Totdat DWO in de 60e minuut een hoekschop kreeg. Deze werd bij de eerste paal op doel gekopt, maar Peeters kon de bal nog van de lijn halen. SVS wist de bal echter niet goed weg te werken en de opgevangen bal werd door DWO weer voor het doel gebracht. Daar stond een DWO speler klaar om de 1-2 binnen te schieten.
SVS moest nu wel een tandje bij gaan zetten om deze middag geen puntverlies te gaan lijden. In de 69e minuut wist SVS de marge weer naar twee te tillen. Een goed genomen hoekschop van Jeroen werd bij de tweede paal binnen gekopt door Peeters 1-3.
DWO voelde zich nu al iets meer verslagen en SVS kon de tegenstander nu wat verder van het doel afhouden. In de 35e minuut had SVS de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien. Anthony speelde de bal op Joran die alleen op het DWO doel af kon gaan. In plaats van zelf de bal binnen te schieten, legde hij de bal breed op de meegelopen Jeroen. Hij aarzelde echter iets te lang, waardoor een DWO verdediger zich voor de bal kon gooien. Jeroen passeerde een DWO speler en werd vervolgens gehaakt. De scheidsrechter vond het helaas geen strafschop. Amper twee minuten na deze aanval had DWO nog een gevaarlijke aanval. De kans werd gelukkig net naast geschoten. In de 83e minuut maakte SVS een einde aan alle DWO illusies deze middag. Nick Snijder onderschepte weer een DWO bal en speelde deze in op Anthony. Hij verlengde de bal op Jamie, die zijn tegenstander eruit sprintte en zo alleen op de DWO doelman af kon gaan. Met een vernietigende uithaal verdween de bal in het DWO doel en was de eindstand van 1-4 een feit.
Ondanks dat SVS deze middag met een comfortabele 1-4 huiswaarts ging was het absoluut geen makkelijke middag voor onze mannen. Scherpte zal dus de hele wedstrijd nodig moeten zijn als volgende week (in verliespunten) mede koploper Berkel naar sportpark Schenkel komt.
De wedstrijden die deze dag ook werden gespeeld in onze afdeling waren gunstig voor onze mannen. Koploper VVOR verloor van laagvlieger DSVP en nummer 4 Zestienhoven kwam niet verder dan 1-1. Het gat met de koploper is dus verkleind en tevens doet SVS met nog drie wedstrijden te gaan weer volop mee in de tweede periode. Daarvoor moeten we nog wel drie pittige tegenstanders verslaan. Volgende week op papier dus de lastigste van de drie tegen Berkel om 14.00 uur. Wij hopen u te verwelkomen.

artikel Capels Dagblad

SVS heeft eerste drie punten van 2017 binnen en loopt in op koploper