SVS 1 doet plicht en houdt de punten op sportpark Schenkel

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

18 februari 2017 14:00

Sinke, M.G.L.

Nadat vorige week vanwege het weer een algehele afkeuring had plaatsgevonden, mochten onze mannen vandaag wel weer aan de bak. Op bezoek op ons sportpark kwam Victoria 04 de nummer laatst van de competitie. In de uitwedstrijd eerder dit seizoen had SVS slechts met 1-2 gewonnen, dus van onderschatting mocht absoluut geen sprake zijn.
SVS had de aftrap en binnen 5 seconden kon Anthony al op het doel van Victoria koppen na een voorzet van Jamie. De kopbal was heel zacht en een makkelijke prooi voor de Victoria doelman, maar voor trainer Ooms wel een teken dat SVS scherp was. In de 6e minuut wist SVS dan toch al op 1-0 te komen. Bij een duel op het middenveld werd door Jeroen de bal veroverd en hij speelde Nick Snijder aan. Nick speelde de bal diep op Jamie, die gretiger was dan zijn tegenstander en de bal diagonaal in de bovenhoek schoot. Een lekker begin dus. In de 13e minuut kon Jamie opnieuw vanaf rechts doorkomen, maar nu was zijn schot vanuit een te moeilijke hoek een makkelijke redding voor de Victoria keeper. Als je deze mogelijkheden ziet, lijkt het alsof SVS alleen aan het voetballen was deze periode, maar niets is minder waar. Door de snelle voorsprong leek het wel of SVS te gemakkelijk ging doen. Victoria kreeg meer grip op het spel en met name de behendige nummer 7 van Victoria was een plaag voor onze verdediging. In de 15e minuut leek Victoria ook een enorme kans te krijgen toen de spits binnen de zestien recht voor het doel mocht uithalen. Zijn inzet was echter te slap en kon gemakkelijk door Kevin gevangen worden. SVS was toch nog niet wakker geschud van deze kans en drie minuten later mocht de rechtsbuiten van Victoria vrij op doel schieten vanaf rechts. Hij stond echter teveel naar buiten, waardoor de hoek heel lastig was en Kevin ten koste van een hoekschop redding kon brengen met zijn voeten. In de 23e minuut kreeg SVS toch een enorme kans om de marge te verdubbelen. Een achterbal van de Victoria keeper werd op het middenveld via een kopduel gewonnen door Yannick. Zijn kopbal viel achter de Victoria verdediging en de rappe Jamie kon alleen op het doel af. De keeper van Victoria bleef de baas in deze situatie en SVS restte niets anders dan een corner. In de 32e minuut viel wellicht de grootste kans van Victoria te noteren. Een vrije trap van rechts werd goed in de zestien gedraaid. Een Victoria speler mocht vrij inkoppen, maar zijn inzet ging tot opluchting van geheel SVS net voorlangs. Een minuut later volgt er een SVS aanval, waarbij het net wel wordt gevonden. Een aanval over links komt bij Chris terecht. Hij speelt de bal in op Anthony, die een tegenstander omspeelt en de bal voor geeft op Yannick. Na een goede aanname schiet hij de bal vanuit de draai snoeihard langs de Victoria keeper 2-0. Hiermee wordt ook de rust bereikt.
Trainer Ooms zet in de rust de mannen nog even op scherp, want met een tegengoal van Victoria komen ze zomaar weer in de wedstrijd.
Toch kan Victoria in de 46e minuut al voor Kevin verschijnen, maar het schot van de Victoria spits is slechts een half rolletje, waar Kevin niet snel van onder de indruk is. Hierna volgt een half uur, waarin Victoria probeert een vuist te maken en wat meer de bal heeft. SVS slordig is in de passing bij balveroveringen en dus beide ploegen niet echt kansen krijgen.
Tot de 77e minuut. Bij Victoria zie je dat ze langzaam vermoeid raken en dit geeft SVS de ruimte om de score nog op te laten lopen. Eerst een onderschepping van Jeroen, waarbij hij met een pass Jamie alleen op de doelman afstuurd, Maar ook nu is de Victoria doelman een onneembare vesting in deze situatie voor Jamie. Toch weet SVS in de 80e minuut de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Een slechte aanval van SVS belandt ongevaarlijk in de voeten van de Victoria doelman. In plaats van de bal lang te spelen, speelt hij zijn back aan. Die is echter nog omsingeld door Jamie en Anthony en laatstgenoemde pakt de bal keurig af. Hij snijdt de zestienmeter in en is niet zelfzuchtig. Alleen voor de doelman legt hij de bal breed op de meegelopen Roy die feilloos de 3-0 maakt. Zes minuten later komt SVS zelfs nog op 4-0. Wederom een onderschepping van de bal op het middenveld door Jeroen. En nu stuurt hij met een steekbal Roy alleen op het doel af. Roy schiet beheerst de bal langs de keeper. In de 88e minuut nog een laatste bijna goal. Joery gaat goed door over rechts en zijn voorzet op Jamie wordt bijna door een Victoria verdediger in eigen doel gewerkt.
Al met al een mooie overwinning voor SVS, maar de uitslag doet vermoeden dat SVS een hele goede wedstrijd heeft gespeeld. Dit is echter niet waar en onze mannen zullen tegen een wat scherpere tegenstander toch uit een ander vaatje moeten tappen, want die zullen de geboden mogelijkheden wellicht wel afstraffen. Ook zal SVS voor het doel van de tegenstander wat scherper moeten worden.
Volgende week geen competitie, maar dan spelen onze mannen thuis tegen Zoetermeer in de kwartfinale van de knvb beker. Bij winst zal SVS de halve finale halen, welke dan ook thuis gespeeld zal worden. Kortom een mooie reden om deze wedstrijd ook zeer serieus te nemen. Het is de kortste route tot een prijs.
De week erna zal SVS uit spelen bij Excelsior en deze dag zal de beslissing vallen in de tweede periode. SVS zal dan wel eerst zelf moeten winnen en hopen dat VVOR een misstap maakt bij DWO.
Kortom we kunnen alle steun gebruiken de komende weken.