SVS en Leonidas laten weinig spektakel zien

SVS 1

Leonidas 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

11 maart 2017 14:00

Brouwer, W.

Afgelopen zaterdag speelden onze mannen thuis tegen het laag geklasseerde Leonidas. In de uitwedstrijd had SVS, mede door toedoen van de Leonidas grensrechter, al punten laten liggen tegen deze tegenstander.
Deze middag liet SVS weer punten liggen tegen deze tegenstander. Het kwam niet verder dan 0-0. In de eerste helft kwam SVS niet verder dan een afstandsschot van Jeroen dat net over ging, een grote kans van Anthony die een op een op de keeper af kon, maar waarbij de verdediger snel genoeg was om groot leed te voorkomen voor Leonidas en een grote kans na een voorzet van Anthony, die een bal perfect breed legt. Maar zowel Chris als Wishnu krijgen deze voorzet niet op doel. De tweede helft is al niet veel beter. Nog wel een grote kans als Jeroen een voorzet geeft op Yannick. Hij kopt de bal keurig terug op Anthony, maar die kopt helaas niet raak. Een vrije trap van Roy wordt nog redelijk makkelijk door de Leonidas keeper onschadelijk gemaakt. Leonidas zelf krijgt welgeteld een goede bal op doel binnen 90 minuten voetbal en die eindigt gelukkig voor SVS op de lat.
Kortom een wedstrijd waarin beide ploegen niet best waren. Slechtste man van het veld was wellicht de scheidsrechter die er deze middag een potje van maakte. Hij miste twee momenten waarbij SVS een strafschop had moeten krijgen. Hij trok rood voor een speler van Leonidas en maakte daar later geel van en Joery kreeg rood voor het op een teen staan van een tegenstander. Leonidas kreeg meerdere malen een waarschuwing bij een overtreding, waarbij SVS direct een kaart kreeg voorgeschoteld. Resultaat is dat SVS hierdoor de komende wedstrijd door schorsingen en blessures 6 spelers moet missen. Het zal dus een lastige klus worden uit bij DSVP. Een driepunter is weer zeer welkom na twee gelijke spelen om de derde plek te verdedigen.