SVS weet niet meer wat scoren is.

DSVP 1

SVS 1

... (schot)
... (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

18 maart 2017 14:30

Berg, H.J. van den

Afgelopen zaterdag moesten onze mannen aantreden tegen DSVP. Doordat de laatste twee wedstrijden gelijk waren geeindigd, was een overwinning weer noodzaak.
Met een hoop blessures en schorsingen was het hier en daar puzzelen voor trainer Ooms, maar uiteindelijk stonden er weer elf man op het veld. Dat de bank daarbij bestond uit een zieke, een speler die een half jaar niet in actie heeft kunnen komen en iemand van het vierde was voor later zorg.
Op een drassig veld begon SVS sterk aan de wedstrijd. Al in de eerste minuut kreeg Anthony de bal in de zestienmeter aangespeeld. Hij draaide keurig van zijn tegenstander weg, maar een op een met de keeper schoot hij het leer tegen de keeper aan. Kort hierna kopte Stefan een bal op de lat en binnen het kwartier nam Nick nog een bal op zijn slof die rakelings voorlangs ging. Doordat SVS het eerste kwartier vergat de trekker over te halen, kwam DSVP wat beter in het spel. Dit leidde in de 28e minuut tot hun grootste kans. Een uittrap van Kevin werd op de middenlijn door de centrale verdediger opgevangen. Hij mocht vervolgens gaan lopen met de bal en wel zover dat hij zo de SVS zestien in kon dribbelen. Gelukkig kwam Kevin uitstekend uit zijn doel en wist de bal een tegen een onschadelijk te maken. Het restant van de eerste helft leverde voor beide partijen alleen nog wat halfzachte kopballen op zonder groot gevaar.
Net na rust krijgt eerst DSVP nog een aardige mogelijkheid als de spits alleen op Kevin af dreigt te gaan. Op het moment van uithalen weet Nick de bal echter nog te blokken. Dan krijgt SVS in de 56e minuut de kans van de wedstrijd om de score te openen. Joran gaat drie tegenstanders voorbij en legt de bal terug op Roy. Recht voor het doel op slechts 10 meter afstand, met de keeper in de andere hoek, schuift Roy de bal helaas naast. En dan weet je het al. Het wordt zo'n middag. In de 61e minuut weet DSVP inderdaad op 1-0 te komen. Een diepe bal wordt door de SVS verdediging gemist en de spits van DSVP legt de bal breed op de rechtsbuiten. Die doet wat SVS dus even daarvoor niet deed, de bal tegen de touwen schuiven.
SVS is nu een beetje de kluts kwijt en krijgt niet veel later een strafschop tegen. Kevin houdt deze bal keurig tegen en SVS blijft in leven. Met wat aanvallende omzettingen en wissels probeert trainer Ooms de gelijkmaker nog te forceren. Maar DSVP houdt keurig stand en komt niet meer in de problemen. Dat in de 91e minuut bij een counter de 2-0 nog valt is dan alleen nog maar voor in de boeken.
SVS zal dus heel snel de wonden moeten likken en een methode zien te vinden om weer driepunters te gaan halen. Het kampioenschap was al een paar weken voorbij, maar nu komt de derde plek die recht geeft op nacompetitie ook langzaamaan in het vizier van Sparta. De voorsprong van SVS is nog maar vijf punten en dat in de wetenschap dat aanstaande zaterdag nummer 1 VVOR op bezoek komt op sportpark Schenkel. Gaat het onze mannen lukken de ommekeer te bewerkstelligen? We hopen in ieder geval weer op veel steun.