Geroutineerd VVOR wint van SVS

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

25 maart 2017 14:00

Durgunsu, Y.

Op een zonovergoten sportpark Schenkel was vandaag koploper VVOR te gast. SVS dat de laatste weken zijn titelkansen al had verspeeld, wilde graag weer winnen in de strijd om de nacompetitie te halen. Dat dit niet makkelijk zou worden tegen een ploeg die een kampioenschap ruikt mag duidelijk zijn.
Vanaf de aftrap was SVS het eerste kwartier iets sterker dan VVOR. SVS had wat meer balbezit, maar werd verder dan twee schoten van Joran, waarvan er een over ging en de andere een makkelijke vangbal was, niet heel gevaarlijk. Tot de 31 minuut waren beide partijen daarna behoorlijk gelijkwaardig en kregen beide geen kansen. Tot in de 31e minuut VVOR liet zien, waarom het bovenaan staat. Een diepe bal wordt verkeerd beoordeeld door Joery en de linksbuiten van VVOR gaat er met de bal vandoor. Zijn voorzet op rand zestienmeter wordt direct binnen geschoten 0-1. Ook in het vervolg van de eerste helft gebeurd niet veel meer. VVOR verdedigd volwassen en verder dan een half zacht schot uit de draai in de 45e minuut van Anthony komt SVS niet meer.
De tweede helft begint desastreus voor SVS. Na amper 30 seconden spelen weet VVOR de 0-2 te maken. Een vrije trap vanaf de zijlijn halverwege de helft van SVS wordt in de zestien getrapt. Bij de tweede paal kan een VVOR stopper geheel vrijstaand binnen koppen. Nu moet SVS nog meer komen. VVOR verdedigd rustig en komt niet echt in de problemen. In de 68e minuut wordt SVS een beetje geholpen door de scheidsrechter, die een strafschop geeft voor vermeend hands. Nick weet wel raadt met dit buitenkansje en schiet de 1-2 binnen. Het lijkt weer een wedstrijd te kunnen worden. In de 72e minuut krijgt VVOR nog een goede kans die goed door Kevin wordt gestopt in de korte hoek. Vier minuten later valt uiteindelijk toch de beslissing als VVOR wederom uit een vrije trap scoort. Ook nu wordt de bal weer in de zestien getrapt en weer bij de tweede paal kan vrij worden binnen gekopt.
Dat SVS nog een paar kansen krijgt op de 2-3 in de laatste minuten van de wedstrijd doet niets meer af aan het verlies. Eerst redt de VVOR keeper katachtig op een inzet van Anthony. De daaropvolgende corner wordt net voorlangs geschoten door Nick. En in de blessuretijd is de keeper van VVOR nog allert op een voorzet van Jamie die bijna in een keer het doel in vliegt.
Na 93 minuten kon de staf van SVS niet anders concluderen dat wij voetballend absoluut niet onder deden voor VVOR. Maar op de echt belangrijke momenten merkte je gewoon dat VVOR een meer ervaren ploeg heeft die op de juiste momenten weet toe te slaan.
Volgende week moet SVS om 15.30 uur pas aantreden in de uitwedstrijd tegen Spartaan '20. Een wedstrijd die gewonnen moet worden, omdat de hete adem van Sparta inmiddels in onze nek hijgt.