Missen van kansen en slechte tweede helft bezorgen SVS weer puntverlies

Spartaan'20 1

SVS 1

... (e.d.)
... (e.d.)
... (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

1 april 2017 15:30

Wigleven, W.

Op een late zaterdagmiddag moest SVS uit bij Spartaan '20 aantreden voor een nieuwe competitiewedstrijd. Aangezien SVS de laatste vier wedstrijden niet in winst had omgezet moest er vandaag gewonnen worden om Sparta op de ranglijst voor te blijven.
SVS begon nog voortvarend tegen een zeer verdedigend spelend Spartaan. Al na twee minuten kan Anthony alleen voor de doelman verschijnen na een pass van Stefan. Zijn schot ging helaas over. Bij de volgende aanval kon SVS wel juichen. Een bal van Yannick op Jeroen werd door laatstgenoemde voor gegeven. Bij de tweede paal kopte Julian de bal terug op Chris, die met een halve omhaal de 0-1 binnen schoot. SVS bleef vervolgens aanvallen en had van Spartaan niets te duchten. In de 11e minuut een levensgrote kans. Een korte corner van Jeroen op Julian werd laag voorgegeven bij de eerste paal. De intikker van Anthony ging echter naast. Een minuut later een bal van Jeroen op Anthony, die vanuit een lastige hoek de bal over het doel lobt. In de 26e minuut kan Jeroen de zestienmeter binnen lopen, maar hij wordt iets teveel naar buiten gedwongen, waardoor zijn schot op de benen van de Spartaan doelman belandt. In d36e minuut komt SVS dan toch meer dan terecht op 0-2. Eerst geeft Jeroen een lage voorzet op Anthony die bij de eerste paal de bal op doel tikt. De doelman van Spartaan kan redden ten koste van een hoekschop. Deze wordt genomen door Julian en bij de tweede paal ineens door Nick op de schoen genomen. De bal eindigt in het doel 0-2. In de 41e minuut een levensgrote kans op nog meer voor SVS. Jeroen speelt de bal mee op de opgekomen Bob. Zijn voorzet wordt door Anthony bij de eerste paal naast getikt. In de 42e minuut dan de enige kans van Spartaan in de eerste helft. De rechtsbuiten kan op het SVS doel afgaan en schiet de bal op de lat. De rebound valt voor de voeten van de Spartaan spits die weer op doel schiet. Kevin weet dit schot keurig te keren. In de 45e minuut heeft SVS een achterbal te nemen. In plaats van de bal ver weg te schieten wordt de bal door Kevin kort gespeeld op Chris. Hij kaatst terug op kevin, die de bal niet onder controle krijgt. De Spartaan spits is allert en schiet de bal op doel. Via Nick belandt de bal tegen de touwen 1-2. Waar SVS dus ruim voor had moeten staan.
In de rust werd al gewaarschuwd dat we Spartaan in de wedstrijd hadden geholpen en zo bleek ook de tweede helft. SVS was geen schim meer van zichzelf. Spartaan rook bloed en won alle duels. SVS kreeg eerst nog wel een grote zonder goed te spelen. Een vrije trap van Yannick werd door Anthony op doel gekopt. De Spartaan keeper weet de bal net over te tikken.
Dan valt in de 61e minuut de onvermijdelijke 2-2. De rechtsbuiten van Spartaan mag heel gemakkelijk drie SVS verdedigers voorbij lopen. Zijn schot op doel wordt nog gekeerd door Kevin, maar de bal stuit via Joery alsnog in eigen doel. Amper acht minuten later blijkt SVS nog niet bij de les te zijn. Een inworp mag doorgekopt worden en op de rand zestienmeter mag een Spartaan speler vrij uithalen. De bal ploft zo in de hoek 3-2.
Met de moed der wanhoop gaat SVS nog proberen de gelijkmaker te forceren. Eerst wordt een hard schot van Jamie nog met de vuisten gekeerd door de keeper. In de 80e minuut een voorzet van Jamie die door Yannick terug voor het doel wordt gekopt. Anthony schiet de bal vervolgens over. Als iedereen dan denkt dat de wedstrijd is gelopen, komt SVS toch nog op 3-3. Een vrije trap van Kevin wordt richting het Spartaan doel geschoten. De bal wordt verlengd en een Spartaan verdediger maakt hands. De toegekende strafschop wordt door Nick binnen geschoten. Vanaf de aftrap weet SVS de bal te veroveren en in de 91e minuut gaan Jamie en Anthony op een verdediger van Spartaan af. Jamie geeft de bal mee aan Anthony, die een tegen een met de keeper niet weet te scoren. Nog geen minuut later verschijnt ook Roy nog een keer alleen voor de keeper van Spartaan. Hij zet echter niet genoeg door, waardoor ook deze kans nog verloren gaat.
Hierdoor eindigt de wedstrijd voor SVS zeer teleurstellend in 3-3. SVS heeft deze uitslag volledig aan zichzelf te wijten en staat nu gedeeld derde met Sparta. De nacompetitie lijkt ineens heel ver weg indien SVS zichzelf niet snel weet te herpakken. Zeker gezien het feit dat aanstaande zaterdag Sparta op bezoek komt op sportpark Schenkel. Sparta heeft de laatste acht wedstrijden gewonnen en zit in een goede flow. Zij willen SVS het volgende slachtoffer maken. Zouden onze mannen de ruggen kunnen rechten en de negatieve spiraal kunnen omkeren?
We gaan het zien.