Winst SVS 1 tegen Sparta voelt extra lekker na mindere periode

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 april 2017 14:00

Wesdorp, R.

Afgelopen zaterdag op een zonovergoten sportpark Schenkel, kwamen de amateurs van Sparta bij ons op bezoek. Doordat SVS de laatste vijf wedstrijden niet in winst om wist te zetten, was Sparta inmiddels op een gelijk aantal punten gekomen. Sparta had zelfs de laatste acht wedstrijden gewonnen. Kortom twee nummers drie tegen elkaar: een met en een zonder veel vertrouwen.
Toch stond er vanaf minuut 1 een getergd SVS op de mat. Sparta werd constant afgejaagd en onder druk gezet. Grote kansen kreeg SVS niet, maar Sparta kon ook totaal niet gevaarlijk worden. Na ongeveer 25 minuten kwam Sparta wel iets meer in de wedstrijd en begon de wedstrijd zich vooral op het middenveld af te spelen. Pas in de 35e minuut viel de eerste goede mogelijkheid te noteren. Een vrije trap van Sparta werd de zestienmeter ingeslingerd. Bij de tweede paal werd de bal opgevangen door een Spartaan en deze legde de bal gevaarlijk terug voor het SVS doel. Gelukkig was de bal net te scherp en liep voorlangs. Vier minuten later kreeg SVS de eerste reuze mogelijkheid. Een corner van Roy werd door Nick terug voor het doel gekopt. Yannick kopt de bal op doel en deze wordt van de lijn gehaald. De bal valt vervolgens voor de voeten van Stefan die van dichtbij uithaalt. Zijn schot wordt via de Sparta keeper en de paal tot corner verwerkt. Vervolgens lijkt 0-0 de ruststand te worden tot in de 45e minuut een doelpunt valt op een manier die nog nooit iemand had meegemaakt. Een corner van Roy wordt bij de tweede paal door Nick richting het Sparta doel gekopt. De bal zou 1 meter naast gaan, maar beland daar tegen de scheidsrechter die naast het doel op de achterlijn staat. Hierdoor komt de bal terug in het veld, scheidsrechter is een dood spelelement. Stefan reageert allert en speelt de bal op Yannick die van dichtbij de 1-0 tegen de touwen schiet. Een mazzeltje dat SVS hard kon gebruiken. Na de aftrap kan Sparta vanaf rand zestienmeter nog wel gevaarlijk uithalen. De bal gaat echter recht op Kevin af, die de bal kan opvangen.
De tweede helft is bijna een kopie van de eerste. Het spel speelt zich wederom voornamelijk op  het middenveld af. Nu is Sparta iets meer in balbezit dan SVS, maar ook zonder grote kansen te creeeren. Het duurt dan ook tot de 65e / 70e minuut dat SVS iets meer de Sparta helft kan opzoeken. In de 73e minuut kan SVS deze druk omzetten in een doelpunt. Sparta probeert via hun rechterkant een aanval op te zetten, maar met een perfecte sliding weet Wishnu de bal te onderscheppen. De bal komt bij Joran terecht die vervolgens zijn tegenstander passeert. Hij geeft hierna een lage voorzet op maat bij de eerste paal. Hier staat Anthony die het leer tegen de touwen werkt 2-0.
Het verzet van Sparta is nu gebroken en zes minuten later weet SVS de genadeklap uit te delen. Een onderschepping van Snijder op het middenveld. Hij geeft de bal aan Joran, die de bal door speelt op Julian. Zijn lage voorzet wordt door de keeper weg getikt. De bal komt hierdoor bij Anthony. Hij ziet Snijder meelopen en geeft hem de bal. Snijder kan al scoren, maar legt de bal toch weer terug op Anthony, die daardoor de bal in het lege Sparta doel kan schieten 3-0.
In de 84e en 86e minuut krijgt SVS nog twee mogelijkheden. Eerst een voorzet van Julian op Anthony. De bal is echter net te hoog, waardoor de kopbal te lastig is. Een corner van Joran komt nog bij de tweede paal bij Stefan. Vanuit de lucht laat hij de bal ineens op zijn schoen vallen en deze zeilt net over het Spartaanse doel.
Als de scheidsrechter na 90 minuten affluit is de opluchting groot bij SVS. Eindelijk kunnen er weer drie punten worden bijgeschreven en belangrijker: de derde plek is weer voor SVS. Aanstaande zaterdag  geen competitie, maar mogen onze jongens om 14 uur thuis aantreden tegen Victoria '04 in de halve finale van de beker. Gaat het SVS lukken om voor het eerst in de historie met het eerste elftal de finale te halen? Wij hopen het en kunnen uw steun goed gebruiken.