SVS 1 toont karakter en steelt de overwinning van Lombardijen

Lombardijen 1

... (schot)
... (solo)
Jeroen de Lely (vrije trap)
Jeroen de Lely (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

22 april 2017 14:00

Zuidwijk, J.G.P.

SVS dat vorige week tegen Victoria de halve finale van de beker had verloren met 1-2, moest vandaag deze teleurstelling gaan verwerken tijdens een competitiewedstrijd tegen het laag geklasseerde Lombardijen. Voor beide ploegen stond er vooraf veel op het spel. Lombardijen kon drie punten hard gebruiken in de strijd tegen degradatie en SVS moest winnen om de derde plek op de ranglijst vast te houden. Deze plek geeft aan het einde van het seizoen recht op een plekje in de nacompetitie.
SVS was de eerste 15 minuten nog wel iets meer op de helft van Lombardijen, maar kansen werden niet gecreeerd. Beslissende duels gingen verloren en als Lombardijen de bal naar voren speelden zag het er constant dreigend uit. Lombardijen loste in de 3e en 15e minuut al schoten op het doel van Kevin, maar beide keren kon Kevin de ballen nog gemakkelijk vangen. Toch was SVS niet gewaarschuwd en het bleef maar grossieren in balverlies, traag tempo en het verliezen van duels. In de 16e minuut ging het dan ook fout. Bij een aanval van Lombardijen werd wederom door niemand van SVS ingegrepen en hierdoor kon de Lombardijen spits geheel verdiend de 0-1 maken. Was SVS dan nu wakker? Nee, is het antwoord want in de 24e minuut ging het wederom fout. Een duel na een lange uittrap van Kevin wordt rond de middenlijn door SVS verloren. De bal wordt direct diep gespeeld door Lombardijen en de spits mag hierdoor in een keer richting Kevin lopen. Hij faalt niet en scoort 0-2. SVS zit nu in grote problemen. In de 33e minuut komt SVS heel goed weg als de spits van Lombardijen zo mag wegdraien in de zestienmeter, maar de bal gelukkig voorlangs puntert. Waar SVS nog geen bal tussen de palen heeft geschoten krijgt het in de 43e minuut een vrije trap te nemen. Jeroen gaat achter de bal staan en schiet deze over de net iets te ver voor zijn doel staande Lombardijen doelman in de verre hoek. 1-2 en SVS zit ineens weer in de wedstrijd.
In de rust spreekt trainer Ooms zijn manschappen vermanend toe en wisselt twee keer om met vier spitsen te gaan spelen.
SVS kan nu meer druk geven op de verdediging van Lombardijen, maar nog steeds worden de belangrijkste duels verloren. Zo ook in de 50e minuut bij wederom een lange bal van Lombardijen. Bob stapt verkeerd in en de spits kan alleen op het SVS doel af. Bob trekt zijn tegenstander aan het shirt en waar iedereen denkt aan rechtstreeks rood wordt SVS gespaard en krijgt Bob slechts geel.
Nu lijkt SVS iets meer wakker en je merkt bij Lombardijen dat ze het langzaamaan conditioneel gaan afleggen. In de 53e minuut een gevaarlijke voorzet van Yannick op Jamie. Met een uiterste krachtinspanning weet de Lombardijen verdediger de bal nog net weg te werken. Vier minuten later een schot van Jeroen dat geblokt wordt. De bal komt bij Jamie terecht maar zijn voorzet kan nog net door de keeper onschadelijk worden gemaakt. De bal valt echter voor de voeten van Chris die simpel de 2-2 binnen schuift.
Nu wil SVS gaan doordrukken en Lombardijen gaat steeds meer proberen de 2-2 vast te houden. Dan komt SVS in de 64e minuut alsnog met tien man te staan. Waar Bob eerder dus werd gespaard en niet direct rood kreeg, leek de scheidsrechter dit te comepenseren door een tweede gele kaart te geven die nergens op sloeg. Nu moest SVS dus echt gaan laten zien dat het kan knokken. Trainer Ooms gaf vanaf de zijlijn aan dat SVS achterin gewoon een tegen een bleef spelen en voorin met vier spitsen. Het werd alles of niets. In de 66e minuut een aanval van SVS. Een diepe bal van Jeroen op Yannick. Hij legt de bal terug op Wishnu die hoog over schiet. Dan komt SVS tien minuten voor tijd goed weg als Nick een bal verkeerd inspeeld en Stefan vervolgens verkeerd instapt. De rechtsbuiten van Lombardijen kan er dus met de bal vandoor en legt deze breed op de spits. Hij neemt de bal echter verkeerd aan, waardoor Kevin de een tegen een situatie met de voet kan redden. Nu merk je bij Lombardijen dat de pijp echt leeg is en ondanks het ondertal heb je dan het gevoel dat het gelijk blijft of SVS zal winnen. In de 82e minuut had dat al gekund als Chris een bal aan Anthony geeft. Hij schiet van dichtbij tegen de keeper aan. In de 86e minuut een lange bal van Jeroen. Deze wordt verlengd door een Lombardijen verdediger en valt voor de voeten van Jamie. Ook hij schiet tegen de keeper aan. Dan gebeurt in de 89e minuut dan toch wat men bij SVS al hoopte. Op het middenveld weet SVS de bal te onderscheppen en deze komt bij Chris terecht. Zijn lage voorzet vanaf de achterlijn wordt bij de tweede paal door Jeroen tegen de touwen gewerkt 3-2.
De laatste paar minuten komt Lombardijen nog met een aantal lastige lange ballen in de zestiemeter van SVS. Maar deze komen vaak bij Kevin terecht, waardoor SVS de drie punten op het eigen sportpark houdt. Het was vandaag niet goed wat SVS liet zien. Heeft misschien wel een overwinning gestolen, maar heeft wel duidelijk karakter getoond met tien man.
SVS blijft op de derde plek staan met nog drie wedstrijden te spelen. Het heeft dus nog altijd alles in eigen hand, te beginnen volgende week bij HBSS.