SVS verliest van HBSS, maar is wel zo goed als zeker van plek in de nacompetitie.

HBSS 1

SVS 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

29 april 2017 14:30

Graaf, R. de

Afgelopen zaterdag speelde onze hoofdmacht een uitwedstrijd tegen HBSS in Schiedam. Een tegenstander waarvan op voorhand bekend was, dat het een lastige is om tegen te spelen. HBSS speelt met veel man achter de bal en zoekt dan met lange ballen de voorwaartsen. Dit systeem bezorgt ze vrij weinig tegengoals en dus de nodige punten.
SVS was dus op voorhand gewaarschuwd voor deze tegenstander. De eerste helft gebeurde er voetballend slechts twee noemenswaardige momenten. SVS probeerde door de HBSS verdediging te spelen, maar slaagde daar nooit in. Na 36 minuten kwam HBSS zelfs op 1-0 door een vrije trap die binnen werd gekopt. In de 40e minuut had SVS nog wel de gelijkmaker moeten maken. Julian speelde Anthony aan, die alleen op de HBSS keeper af ging. In plaats van de bal zelf binnen te schieten schoof hij de bal breed op Chris. Dit was voor de HBSS verdediger net genoeg om de bal te onderscheppen. Hoofdrol in de eerste helft had echter de scheidsrechter, die had besloten dat iets wat van de tribune werd geroepen, reden was trainer Ooms weg te sturen en diverse spelers van SVS op een gele kaart te trakteren om te laten zien dat hij de baas was.
De tweede helft probeerde SVS nog het tij te keren. In de 48e minuut een corner van Joran op het hoofd van Nick Snijder. Geheel vrijstaand werd de bal voorlangs gekopt. In de 55e en 58e minuut zijn er twee gevaarlijke schoten van HBSS vanaf rand zestienmeter. Het ene beland in de handen van Kevin en het andere gaat een centimeter of vijftien naast.  Hierna krijgt SVS een aantal behoorlijke kansen om de gelijkmaker binnen te schieten. In de 60e minuut stuurt Anthony Joran alleen op de HBSS keeper af. Hij weet de bal echter net niet over de uitstekende keeper heen te lobben. In de 70e minuut een voorzet van Yannick op Jamie, die de bal met een volley tussen de palen schiet. Ook nu weet de HBSS doelman katachtig te redden. Twee minuten later geeft Stefan een bal op Jamie. Zijn lage voorzet bij de eerste paal kan net niet door Anthony worden binnen getikt. Het lijkt erop of Stefan op tijd is om de losgelaten bal binnen te schieten, maar de HBSS doelman gooit zich heldhaftig voor de bal. In de 74e minuut een nieuwe kans voor SVS. Een voorzet van Jamie lijkt vrij te kunnen worden ingetikt in een leeg doel, maar een verdediger van HBSS haalt de bal met een ultieme sliding van de doellijn. In de 88e minuut valt de beslissing in de wedstrijd als een HBSS verdediger de bal blind naar voren peert als een vuurpijl. Er wordt nog gevlagd voor buitenspel, maar de scheids reageert daar niet op. Vervolgens lobt de HBSS spits de bal weer schitterend over Kevin heen en is de 2-0 een feit. Een laatste kopkans voor Jamie op de eretreffer is ook een prooi voor de HBSS keeper, waardoor SVS met lege handen huiswaarts moet keren. SVS neemt het verlies, maar het is wel jammer dat de scheidsrechter deze dag volledig tegen SVS was. Hij dreigde zelfs na afloop dat hij de volgende keer weer tegen ons zal fluiten. Reden? Joost mag het weten. Wij kunnen ons niet herinneren dat wij ooit eerder nare dingen tegen deze man hebben gezegd of gedaan.

Wat ons betreft dus snel vergeten deze wedstrijd. Wat positief was is dat SVS na de inhaalwedstrijden die vanavond zijn gespeeld en de overige uitslagen van afgelopen zaterdag voor 99,9% verzekerd is van deelname aan de nacompetie voor promotie naar de tweede klasse. Het kan alleen nog fout gaan als Sparta haar laatste twee wedstrijden verliest en IJVV Zwervers deze wint en dan ook nog een verschil van 15 goals weet goed te maken.

Mooi dus voor SVS, maar het zal dan vanaf nu wel de mentaliteit van voor de winterstop of na de winterstop de wedstrijden tegen Berkel en Sparta op de mat moeten gaan leggen. Anders zal het nacompetie avontuur al snel eindigen in een grote deceptie.

Zaterdag eerst de thuiswedstrijd tegen Zestienhoven. Winst is nog belangrijk om de derde plek vast te houden en zodoende op papier iets makkelijker aan de nacompetie te beginnen. Maar dat is slechts OP PAPIER!