SVS 1 verliest maar loopt geen schade op richting de nacompetitie

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

13 mei 2017 14:30

Brouwer, S.P.

Vandaag stond voor SVS de laatste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander IJVV de Zwervers moest deze wedstrijd winnen om geen nacompetitie tegen degradatie te hoeven spelen. SVS kon vrijuit voetballen, daar wij vorige week de nacompetitie voor promotie naa de tweede klasse al hadden behaald. Toch gaf SVS de wedstrijd vandaag totaal niet cadeau aan IJVV, ondanks dat na 90 minuten een 4-1 eindstand voor de thuisploeg op het scorebord stond. Over de gehele wedstrijd creeerde SVS meer kansen, maar was IJVV vandaag veel effectiever.
In de 11e minuut het eerste gevaar van SVS na een korte corner tussen Chris en Roy, schoot laatstgenoemde de bal gevaarlijk tussen de palen. De IJVV keeper wist de bal echter net uit zijn doel te stompen. Tot dan toe was SVS voetballend wat dreigender, maar de eerste de beste kans van IJVV was direct raak. In eerste instantie schoot IJVV de bal onderkant lat en deze stuiterde precies in de voeten van een andere IJVV speler terug het veld in, waardoor deze de rebound binnen schoot 1-0. Hierna ging SVS verder met de aanval zoeken. In de 17e minuut een goede voorzet van Xander op Julian, die de bal vandichtbij net over kopte. Na deze grote kans van SVS kwam IJVV bij hun tweede kans op 2-0. Een diepe bal werd nog door Joery verdedigd, maar een IJVV speler kon de bal via de hand mee krijgen. Hij bezorgde de bal bij een medespeler, die hierdoor van dichtbij kon scoren.  In de 23e minuut een steekbal van Anthony op Julian, die alleen op de keeper af kan gaan. De IJVV keeper komt goed zijn doel uit en tikt de bal net voor Julian zijn voeten weg. In de 28e minuut een gevaarlijke vrije trap van Xander die net voor de keeper van IJVV een stuit maakte. Zonder het zelf echt door te hebben verdween de bal via de keeper over het doel. De corner die volgde werd door Roy bij de tweede paal gelegd. Hier stonden Dennis en Stefan helemaal vrij om binnen te koppen. Dennis kopte helaas net naast. In de 36e minuut weer een aanval van IJVV. Een voorzet vanaf links werd ingeschoten, maar Kevin redde knap op deze inzet. SVS ging dus met een 2-0 achterstand rusten, waar 3-3 ook niet misstaan zou hebben.
De tweede helft ging SVS vol op de aanval, wat in acht minuten tijd tot een aantal hele grote kansen, maar slechts een doelpunt leidde. In de 46e minuut een bal van Chris op Roy, die van redelijk dichtbij de keeper op zijn weg vond. Drie minuten later een voorzet vanaf rechts van Wishnu op Chris. Vanaf slechts 5 metere van het doel kopte hij helaas naast. In de 51e minuut maakt SVS dan toch de 2-1. Anthony draait zich knap vrij en schiet de bal in de verre hoek. In de 53e minuut een enorme kans op de gelijkmaker als Roy de bal op Julian speelt. Hij krijgt de bal langs de keeper, maar een IJVV verdediger weet de bal nog van de lijn te halen. De rebound komt bij Roy die de bal vanaf 14 meter recht in de handen van de keeper schiet. Dan in de 58e minuut een corner van IJVV die op rand zestien beland. Een keihard schot van IJVV wordt door Dennis uit het doel gekopt. Dan valt in de 60e minuut toch de 3-1. Een aanval van SVS wordt onderschept door IJVV en de bal belandt bij de linksbuiten. Zijn voorzet wordt door Bob in eigen doel gegleden. In de 64e minuut een corner van SVS door Jeroen. Bij de tweede paal staat Julian helemaal vrij om binnen te schieten, maar de bal valt 20cm langs de verkeerde kant van de paal. Hierna volgen zowel voor SVS als IJVV twee indentieke kansen bij twee lage voorzetten bij de eerste paal komen beide teams net een teen tekort om te scoren. In de 78e minuut maakt SVS bij het uitverdedigen een fout. Een tekorte inspeelbal wordt op 25 meter van het SVS doel onderschept door de IJVV spits. Deze schiet de bal van deze afstand heerlijk in de kruising 4-1.
Hierna krijgt SVS nog drie kansen om de score wat dragelijker te maken. In de 82e minuut een voorzet van Jeroen op Roy. Zijn inzet wordt wederom van de lijn gehaald. In de 90e minuut draait Anthony weer weg van zijn tegenstander. Zijn schot in de korte hoek is keihard, maar raakt de paal. In de 91 minuut nog een corner van SVS, maar het schot van Wishnu kan nog net over de lat worden getikt door de IJVV keeper.
Al met al een qua uitslag een grote nederlaag dus voor SVS, maar er is vandaag toch behoorlijk gevoetbalt. De kansen gingen er vandaag niet in. Laten we hopen dat dat volgende week wel gebeurt. SVS heeft vandaag in ieder geval geen schorsingen en ernstige blessures opgelopen in de aanloop naar de nacompetitie. Deze zal volgende week zaterdag 20 mei starten met een thuiswedstrijd tegen Rijnmond Hoogvliet Sport. Drie dagen later op dinsdagavond 23 mei staat de return in Hoogvliet op het programma. Tijden volgen, maar wij hopen op uw steun.