SVS MO15-1 wint ook tweede bekerwedstrijd

Danee Sassen (afstandschot)

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 2 09

3 september 2016 10:15

Op sportpark de Kikkershoek in Oud-Beijerland spelen onze dames voor de beker tegen die van SHO. Gelukkig hoeven er geen kikkers gekust te worden, want we hebben al twee Prinsen in de gelederen. De wedstrijd kan dus meteen beginnen.

Vandaag staat Cynthia onder de lat en verder noteren we de namen van vorige week. SVS maakt duidelijk dat het gekomen is voor de winst en trekt ten strijde. Na zeven minuten valt de 0-1, wanneer Nienke de afvallende bal na een inzet van Pascalle in het doel schiet. Drie minuten later moet de keepster van Steeds Hooger opnieuw vissen, uit een voorzet van Danée werkt een teamgenoot de bal in eigen doel. Onze meiden houden volop druk op de goal van SHO, zo wordt een schot van Pascalle in twee instanties tegengehouden, stuit Danée op de keepster nadat ze door Romy is aangespeeld en schiet Pascalle na een pass van Catey -fraai uit de draai- over. De keren dat de thuisploeg over de middellijn komt, zet Esra de turbo erop en zijn ook Keyleina, Lara en Roos hun tegenstanders de baas. Eén keer moet Cynthia in actie komen en dat doet ze uitstekend, wanneer ze bij een vrije trap de bal uit de korte hoek ranselt. Het staat dan al 0-3, nadat Safina de bal in een leeg doel heeft geschoven na een fout van de keepster. Daarna valt ook de 0-4, het is Danée die na een combinatie met Safina doeltreffend afrondt. In de slotfase nestelt zich een duif in de voorhoede van SHO. Vleugelspeler zo te zien. Leuk dat er talent wordt ingevlogen, maar veel wormen zal ‘ie op dit kunstgras niet vinden. Een kikker misschien.

In de tweede helft voeren de bezoeksters de score flink op. Eerst is het Mara die, net als vorige week, de 0-5 aantekent na een slim breedtepassje van Safina. Ook vandaag neemt Romy de Hekschoppen en uit één daarvan scoort Safina de 6e van SVS. Bij een ingooi loopt Catey zich uitstekend vrij en of ze nou een voorzet wil geven of een geplaatst schot lost houden we in het midden: de bal vliegt onhoudbaar de goal in. Nummer 8 komt van de voet van Danée, ze kopt in na een corner, de keepster kan nog redden maar is kansloos op de rebound. Een verdedigende actie van Esra wordt zwaar bestraft door de scheidsrechter, die er op de afstand van Proxima B een penalty in ziet. Cynthia heeft de goede hoek, maar SHO redt de eer. Jagend op de tien ziet SVS een doelpunt afgekeurd  als Safina een schot van Danée vlak voor de doellijn aanraakt, waardoor ze buitenspel staat. De 1-9 maakt Danée nog wel: na een flitsende passeerbeweging krult ze de bal prachtig in de verre hoek.

Eenvoudige overwinning voor ons vlot combinerende team. Zaterdag spelen we thuis tegen Zwaluwen, dat net als SVS de volle zes punten heeft gepakt. Vroeg in het seizoen al een topper!

Marcel Verspeek