SVS MO15-1 winnaar van de bekerpoule

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 2 09

10 september 2016 11:45

Willem Paijer

Zelfs met zes punten uit twee wedstrijden en een doelsaldo van +13 zijn onze dames nog niet zeker van doorgaan in de beker. De opponent van vandaag versloeg namelijk ook twee tegenstanders en alleen de nummer één bekert verder. Daarom mag SVS niet verliezen van de uit Vlaardingen overgevlogen Zwaluwen.

Elf Zwaluwen maken vandaag nazomer, want ons uitstekende veld 3 baadt in de zon bij een temperatuur van 25 graden. Hoe guur de winter straks ook wordt, dit neemt niemand ons af! SVS domineert het spel, al ondervindt het meer tegenstand dan bij de vorige twee wedstrijden. Kansen zijn er voor Danée, die een vlammend schot naast ziet gaan, en Nienke, die over schiet op aangeven van Keyleina. We komen goed weg wanneer een aanvalster van Zwaluwen vrij voor de goal komt, maar de bal verkeerd raakt en de kans verprutst. Safina passt diep op Charine, die stuit op de keepster, ook de herkansing van Safina is een prooi voor de doelvrouw, de bal komt weer bij Charine en die schiet… naast. ‘VAK!’ hoor ik naast mij, uit de mond van Priscilla. Geen idee wat ze bedoelt. Vriesvak, bouwvak? Opnieuw een kans voor de bezoeksters na klungelig wegwerken in onze defensie, Esra kan de bal net op tijd van de doellijn halen. Na iets meer dan een kwartier beloont SVS zichzelf voor de werklust. Lara brengt de bal in de doelmond, Mara tikt ‘m door op Safina en die tekent de 1-0 aan. Enkele minuten later verdubbelen onze dames de marge. Charine komt door over de linkerflank, zet de bal strak voor, Nienke verspert de weg voor de keepster en Safina schiet de 2-0 in het net. Roos mikt een vrije trap te hoog en grijpt goed in wanneer de voorhoede van Zwaluwen aandringt. Romy knalt van ver, net over de lat. Weer klinkt een luid ‘vak’. Zou ze op zone-verdediging doelen? Gelukkig is het rust.

In het tweede bedrijf maakt Esra plaats voor Catey en schuift Keyleina terug naar de laatste linie. Nienke lost een prima schot maar de keepster tikt de bal uit de bovenhoek en Safina kan scoren uit een prachtige steekpass van Romy, maar ze legt de bal breed en de kans gaat verloren. Een hele mooie aanval leidt tot de 3-0. Romy stuurt Catey op avontuur en die bedient Safina op maat, de keepster voorkomt Safina’s derde en in de rebound lepelt Nienke  de bal met een perfecte boog in het doel. Catey heeft al een wedstrijd in de benen, maar blijft opkomen over de zijkant. Ze biedt Safina een schietkans, maar die heeft iets teveel tijd nodig. Na een steekbal van Mara haalt ze zelf heerlijk uit, maar weer redt de Vlaardingse goalie. En ook een poeier van Romy pakt ze nog even klemvast.

Zo blijft het 3-0 en verzekeren onze meiden zich van een vervolg in het bekertoernooi. Hun werk zit erop, de trainers staan voor een lastige keeperskeuze en ik ga aan mijn verslag werken. Ieder zijn fuck.

Marcel Verspeek