Ons C-team schiet als The A-team

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 2e klasse 4

24 september 2016 11:30

Said Akkal

Okee. SVS MO15-1 wint met 6-0 van Cabauw MO15-2. Duidelijke overwinning van onze meiden die, in tegenstelling tot vorige week, mooi voetbal laten zien. Er wordt goed gecombineerd en sommige aanvallen zijn een lust voor het oog. Al in de tweede minuut rondt Nienke doeltreffend af na een puntgave voorzet van Charine. Diezelfde Charine legt de bal panklaar op het hoofd van Danée, die keurig binnenknikt. Nienke krijgt een cadeautje van de keepster die halfzacht ingrijpt en nog voor rust maakt Danée er met een droge knal 4-0 van. In de tweede helft nog twee goals: Pascalle geeft de bal mee aan Danée, die kapt haar tegenstander uit en haalt overtuigend uit. De laatste komt van de voet van Pascalle, die er met een mooi afstandsschot 6-0 van maakt.

Verdedigend worden onze dames nauwelijks op de proef gesteld en Cynthia komt welgeteld twee keer in balbezit. De vele gemiste kansen laat ik achterwege, anders denkt u het stukje van vorige week te hebben aangeklikt. Je voelt ‘m dan ook al aankomen. De maar.

Charine had nu bekend moeten staan als de assist-koningin van de meest scorende ploeg uit de regio. Danée en Safina hadden zich dankzij een nimmer vertoonde recordregen aan doelpunten in de kijker kunnen spelen van internationale scouts, en de rest van het seizoen kunnen schitteren op Milanello of de Ciutat Esportiva Joan Gamper, in plaats van te blijven hangen rond de kantine van de Zwaluwen of portacabin 3 van Sportcomplex Schenkel. De voetbalshirts met ‘Mutar’, ‘Sassen’ en (collector’s item) ‘Ientje’ zouden niet aan te slepen zijn. Maar het is niet anders, SVS MO15-1 staat na twee wedstrijden niet op veertig doelpunten vóór, maar op elf. Prima natuurlijk, twee ruime overwinningen en zes punten in de pocket. Maar als je per wedstrijdhelft minimaal tien doelrijpe kansen creëert (en ik overdrijf graag maar dit is een feit) en er van die veertig kansen dus maar elf benut, dan doe je jezelf én je tot wanhoop gillende aanhang schromelijk tekort. Het lijkt wel alsof we Hannibal, Murdock, Face en B.A. Baracus in onze voorhoede hebben staan. Overal ontploffingen, rondvliegende auto’s en instortende gebouwen, maar na zeventien leeggeschoten magazijnen is er nóg niemand geraakt.

Marcel Verspeek