Probleemloze bekerronde voor SVS MO15-1

SVS MO15-1

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 1 02

22 oktober 2016 10:00

Een op het laatste moment ingezette sliding waarmee Lara een tegengoal voorkomt. Esra die met een reglementaire tackle een doorgebroken speelster stuit. Eendrachtig ingrijpen door Roos en Keyleina, die samen een aanvalster het scoren beletten. Wat had ik ze graag genoteerd, maar het was onze verdedigsters ook zaterdag niet gegund te excelleren met defensieve acties. Keepster Angela had probleemloos wat achterstallige wiskundesommen kunnen maken in haar doelgebied, dat verder toch nergens voor gebruikt werd. Daarentegen kregen onze aanvalsters maar weer eens een ochtendje overwerk voor de kiezen, gevoed door voorzetten en steekpasjes vanuit een onvermoeibaar middenveld.

Al na 36 seconden opent Safina de score op aangeven van Pascalle. Een afdraaiende corner van Romy wordt slecht verwerkt door de verdediging van de Capelle Kralingse Veer Combinatie en Safina tekent voor haar tweede. De derde goal van SVS komt van de voet van Mara, die de bal zuiver in de hoek plaatst. Romy laat een hoekschop over aan Roos en dat blijkt een goede keus, want nadat de bal voor haar voeten is gekomen haalt ze verwoestend uit voor de 0-4. Mara loopt mee wanneer Danée de keepster onder vuur neemt en schiet de afvallende bal tegen de paal, deze komt terug bij Danée, die kapt een tegenstander uit en legt perfect breed, zodat Mara alsnog kan scoren. In de slotminuut is het opnieuw Mara die scoort na een onnavolgbare rush langs de rechterflank.

Ruststand 0-6 en er gaat veel goed. Verbeterpunt is het letten op buitenspel. Dit geldt voor onze speelsters op het veld, maar ook voor de dames op de tribune.

In de tweede helft dendert de Schollevaarse doelpuntenmachine voort. Nienke schiet netjes in na goed voorbereidend werk van Pascalle. Safina breekt door de verdediging en laat de keepster kansloos met een schot in de verre hoek. Een prachtige combinatie tussen Pascalle, Nienke en Safina (mooi driehoekje) en Nienke en Safina (heerlijk 1-2’tje) leidt tot de 0-9 van Safina. Mara stoomt weer eens op richting achterlijn, passeert een tegenstander en stelt Nienke in staat voor de dubbele cijfers te zorgen. Zelf schiet Mara haar vierde doelpunt tegen de touwen en bepaalt de eindstand op 0-11.

Met nog 20 minuten te spelen geloven onze meiden het verder wel. De concentratie neemt af, evenals de geldingsdrang. Logisch, hier valt weinig eer meer te behalen. De laatste thuissupporter is met de staart tussen de benen afgedropen (ze kunnen niet zeggen dat er geen hond is komen kijken) en het meegereisde SVS-publiek joelt en klapt uitbundig wanneer Angela eindelijk een ‘redding’ mag verrichten na een hoogst zeldzame aanvalsactie van CKC. Er wordt gesproken van een kantelpunt in de wedstrijd en de grensrechter van de tegenpartij stelt voor strafschoppen te nemen bij een gelijkspel.

Zo gaan we lachend naar huis en beschouwen we het seizoen tot nu toe. Drie gewonnen bekerwedstrijden (doelcijfers 17-1), drie ruime overwinningen zonder tegengoal in de 2e klasse, een wedstrijd in de 1e klasse (11-0) en een bekerronde (idem). Dringend verzoek aan de komende tegenstander: Foreholte, maak het ons lastig!

Marcel Verspeek