Oefenpotje (SVS-VEP, 11-0)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

8 oktober 2016 17:30

David Tumkaya

Vandaag de 1e wedstrijd in de 1e klasse, tegen een tegenstander die, na drie wedstrijden met 0 punten, 25 doelpunten tegen en 0 doelpunten voor, stijf onderaan staat. Een relaxte 1e wedstrijd in het vooruitzicht dus: een oefenpotje ter voorbereiding op het echte werk.

Na een wederzijdse yell en een officiële handjesparade begint de wedstrijd met 20 minuten vertraging om 17:50. De tegenstander trapt af en rukt direct op naar het doel van SVS. Keeper Cynthia moet ver uitkomen voor een redding. Dan is SVS aan de bal en volgt een langdurig offensief.

In de derde minuut is het al raak met een doelpunt van Nienke via de keeper van VEP (3”, 1-0). Vlak daarna is er al een goede kans op de 2-0, maar het samenspel verzandt doordat de bal teveel afgegeven wordt in plaats van zelf een kansrijke positie te creëren en te schieten. Na 5 minuten moet Safina enige tijd het veld verlaten met een bloedneus t.g.v. ongelukkig balcontact.

Na een vrije trap van Roos net buiten de 16 meter (8”) en een dubbele corner van Romy (9”) komt VEP terug en krijgen ze ook een corner (10”). Dan countert SVS razendsnel met een uittrap van Esra. Door Pascalle bediend met een een strakke steekpass schiet Nienke in de 12e minuut net naast. Ook in de 17e minuut mist ze een opgelegde kans. Gelukkig is driemaal scheepsrecht en na een pass van Shenna schiet Nienke de 2-0 binnen (18”). Even later is het Shenna zelf die de 3-0 maakt (22”).

Nu volgde een wat rommelige periode met lange onderbrekingen voor blessurebehandelingen bij de tegenstander. In deze periode kreeg de tegenstander zowaar ook nog enkele goede kansen door een ongelukkige keepersbal (28”) en een schot naast in een 1-op-1 situatie met onze keeper (32”).

Na een ‘tikkie-jij-bent-m-takkie hutje-mutje-flipperkast’ fase in de 16 meter van VEP volgt vlak voor rust toch nog een mooie combi over 3 lagen (Safina-Pascalle-Safina), maar de bal gaat net naast.

Na de rust trapt SVS af en gaat meteen vol in de aanval, wat leidt tot een goede kans voor Romy (35”). Kort daarna weer een mooie combi over drie lagen (Safina-Danée-Safina), maar weer zonder resultaat (38”). Een minuut later is het dan wel eindelijk raak vanuit de rebound door Charine (4-0, 39”).

Na een schot uit een draai van Pascalle (44”), knap gehouden door de keeper van VEP, volgt een periode van veel balverlies aan beide kanten. Dit wordt doorbroken door een koelbloedige actie van Safina die de keeper van VEP uitspeelt, er omheen dribbelt en scoort (5-0, 49”). Enkele minuten later herhaalt Safina het trucje met de keeper en maakt ze haar tweede goal (6-0, 51”).

Na weer een onderbreking door blessureleed bij de tegenstander (3e speler geblesseerd eruit), legt Nienke de voorzet voor de 7-0 op de schoen van Safina, die haar hattrick compleet maakt (54”). Onderbroken door een corner van VEP (56”), is het even later Charine die bijna scoort, maar haar bal wordt door de keeper van de lijn gehaald (57”). Een minuut later volgt nog een goede redding van de VEP keeper (58”) na diverse aanvallen van SVS.

Tenslotte volgde nog 10 minuten waarin Romy hard laag rechts in het doel schiet (8-0, 61”), Charine na een pass van Pascalle de 9-0 maakt (63”), Roos met een vrije trap de 10-0 inschiet, en Nienke het afmaakt met 11-0. Aangezien het scorebord niet berekend was op dubbele cijfers, maakte Nienke voor de 2e keer de 1-0 en was de cirkel rond ;-)

Achteraf werd vernomen dat VEP ook naar de 2e klasse gaat, dus was het ook officieel een oefenpotje want de (doel)punten vervallen in dat geval.

Henry