Onmachtig SVS onderuit in Gouda

SVS MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

3 december 2016 10:00

Of onze dames na de doordeweekse bekerwinst ook drie punten kunnen toevoegen aan hun competitietotaal, dat gaan we zien op het Groenhovenpark in Gouda. Ook hier wordt omni gesport en veld 3, een basis van kunstgras met een frisse witte topping, is gereserveerd voor de wedstrijd s.v. Gouda – SVS.

Pascalle is de eerste die gevaar sticht met een schot op doel, de keepster redt in twee instanties. Bij een terugspeelbal van Esra op Cynthia laat onze doelvrouw de bal tussen haar benen door rollen. Het loopt goed af, de collectieve hartverzakking aan de zijlijn daargelaten. De keepster van Gouda keert een inzet van Nienke en moet gestrekt bij een schot van Pascalle, na een prachtige aanvalsopzet met Roos en Mara. In de 17e minuut staan onze speelsters te slapen en laten ze de tegenstander oprukken tot in het doelgebied. Een aanvalster mag ongehinderd aanleggen en op de hoge bal is Cynthia kansloos: 1-0. Zes minuten later straft de thuisploeg een fout in onze verdediging genadeloos af. Het wordt 2-0 voor Gouda en ze zingen en ze springen en ze zijn zo blij.

SVS moet vol aan de bak om de achterstand weg te poetsen, maar is onmachtig in het creëren van uitgespeelde kansen. En bij de kansen die er komen, schort het opnieuw aan de eindpass of afronding. Danée werkt de bal naast na een mooie steekpass van Pascalle, Safina schiet te zacht in, Mara mist een rebound nadat Catey op de keepster is gestuit, een mooie combinatie Lara-Keyleina-Danée eindigt wéér in handen van de Gouda-goalie en de beste kans is voor Charine, maar haar schot rolt stilletjes het doeltje voorbij.

Hoeveel hulppieten Fred het veld ook instuurt, SVS weet de wedstrijd niet open te breken. Te vaak wordt gepasst op niemand of gaat de bal gedachteloos naar voren, waarna die net zo hard weer terugkomt. Gouda is gevaarlijk in de omschakeling, waarbij vooral Keyleina probleemoplossend optreedt. Er wordt niet meer gescoord en zo leggen onze meiden het, ondanks een overwicht in veldspel, af in efficiëntie. Gouda is vandaag de baas, de SVS-makkers staken hun wild geraas.

Marcel Verspeek