SVS MO15-1 maakt er een feestje van

Onbekend (afstandschot)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

19 november 2016 14:30

Het is bepaald niet warm en de harde wind blaast het laatste beetje comfort uit onze sokken. Toch zijn de supporters van SVS MO15-1 in groten getale naar Sportpark Wilgenoord gekomen om de meiden aan te moedigen, naar voren te schreeuwen en toe te toeteren. Na een kansloze nederlaag en twee spannende gelijke spelen snakt het Schollevaarse gezelschap naar een overwinning. De vv Haastrecht, met nul punten onderaan het competitiekoord bungelend, lijkt dé partij om daar vandaag aan mee te werken.

En dat klopt, hoewel ‘meewerken’ de geelzwarte opponent tekort zou doen. De thuisploeg mag dan kwaliteit ontberen, aan inzet ontbreekt het de speelsters niet. Zie hoe kordaat Pascalle net over de rand van de zestien tegen het gras wordt gewerkt, en de scheidsrechter tot een strafschop beslist. Zo beleeft SVS een droomstart wanneer Roos al in de 3e minuut vanaf de stip mag aanleggen en de bal strak in de hoek schiet. Met de wind in de rug jagen onze meiden op meer. Na een passje van Danée passeert Mara een tegenstander, legt terug op Pascalle en die schiet de 0-2 erin. Kort daarop laat Mara de keepster vissen dankzij een prima assist van Romy. Haastrecht stelt daar één schamele aanval tegenover die eindigt met een schot naast ons doel. Na goed doorzetten van Catey komt Charine in stelling en die plaatst de bal hard in de verre hoek. Daarna laat Charine haar linkervoet opnieuw spreken en haalt ze doeltreffend uit na een voorzet van Mara. Heerlijk spel van SVS en zo valt er naast het klappertanden gelukkig ook te watertanden. De 0-6 komt van de keepster van Haastrecht, die een voorzet van Romy in het eigen doel laat vallen en met een suizende knal van afstand zet Roos de 0-7 ruststand op het bord.

Na de aangename warmte en de swingende dancebeats van de kantine zien we dat ons team de tweede helft minder swingt. De wind werkt nu tegen en Haastrecht heeft voor een omzetting gezorgd, waardoor hun beste speelster beter benut wordt. De thuisploeg is veel meer op onze helft te vinden, waar het overigens nog steeds geen potten kan breken. Aan dat feestje werken de foutloos verdedigende Lara, Esra en Shenna niet mee. Wie wel zin heeft in een feestje, ze is tenslotte jarig, is Charine. Na een prachtige combinatie met Romy en Safina schiet ze haar derde doelpunt richting het scoreformulier. Na deze hattrick (geen zuivere, maar toch) zingt het SVS legioen massaal ‘Happy birthday to you’. Mooi moment!

Het siert Haastrecht dat het voor de eretreffer blijft gaan, maar wij hebben Angela die er telkens op tijd bij is én Roos die vandaag uit graniet is opgetrokken. Acht goals, drie punten en een hele leuke wedstrijd van onze meiden gezien: SVS weet weer wat winnen is!

Marcel Verspeek