Onnodig puntverlies voor SVS MO15-1

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

26 november 2016 11:30

Willem Paijer

Nadat de trainingspakken van Leon Reizen de afgelopen twee weken dienst deden als plaid, zorgde Leon Reizen zaterdag voor gloednieuwe plaids. De sponsor scoort in ieder geval al punten vandaag!

Nu de dames nog, in de thuiswedstrijd tegen het iets hoger geklasseerde Be Fair. Bij winst gaat SVS er overheen en dat is het streven: klimmen op de ranglijst. Op het zonbeschenen gras zien we twee ploegen die weinig voor elkaar onderdoen en felle duels aangaan. Ons team creëert kansjes voor Mara en Safina, beide keren redt de keepster. Roos ziet een vrije trap net naast gaan. Na een mooie combi tussen Roos en Danée plukt Safina de bal heerlijk uit de lucht, maar ook nu zit de keepster er op tijd bij. Mara zet Romy vrij, haar schot vliegt voorlangs. Na een corner van SVS plaatst Be Fair een tegenstoot, Esra en Lara nemen het gevaar weg. Dan is het Safina die op aangeven van Danée de score opent. Haar schot is niet hard maar zuiver genoeg en SVS leidt met 1-0.

Ons team kan doordrukken maar Charine (Sjaariene volgens vader Leon, van Leon Reizen - begeleide vakanties) stuit op de doelvrouw, Romy mist na een voorzet van Catey en ook Pascalle, diepgestuurd door Keyleina, krijgt de bal niet tussen de palen. Tegelijk probeert Be Fair de gelijkmaker te forceren. Er ontstaat een gevaarlijk moment  als Cynthia heel ver haar doel uitkomt, maar het loopt goed af. Even later is ze klemvast op een schot van de snelle nummer 8.

SVS begint slap en afwachtend aan de tweede helft en dit geeft Be Fair het idee dat er wat te halen valt. Zowel Esra als Roos moeten handelend optreden bij mogelijkheden voor de bezoeksters. De trainers schreeuwen zich schor om hun team tot felheid te manen. Het zit echter niet mee wanneer Nienke in de weg loopt bij een grote kans voor Pascalle en Danée fantastisch uithaalt… vol op de slof maar ook vol op de lat. SVS speelt steeds slordiger en een fout-op-fout situatie leidt tot de 1-1. Eerst is er een slechte aanname en balverlies op het middenveld, daarna halfzacht handelen in de laatste linie. Fred en Kevin grijpen naar het hoofd en zijn aan een begeleide vakantie toe.

Onze meiden proberen de boel recht te zetten, maar zijn zoals vaker dit seizoen onmachtig in de afwerking. Nienke moet scoren maar raakt de paal en ook Catey krijgt een grote kans, maar schiet onbeheerst naast. Be Fair haalt nog een mogelijkheid uit een corner en een vrije trap, beide keren brengt Cynthia redding.

Zo verzuimt SVS te winnen van Be Fair, dat vandaag twee belangrijke speelsters miste. De bezoeksters uit Waddinxveen vieren het gelijkspel dan ook als een overwinning. Volgende week is verbetering vereist voor drie punten in de tas. De sporttas van BOAG – advies en management.

Marcel Verspeek