SVS en Smitshoek houden het bij een gelijk spel

Smitshoek MO13-1

SVS MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

26 november 2016 8:30

Vandaag sinds lange tijd weer eens vroeg uit de veren voor een wedstrijd ook tevens een uitwedstrijd. Na drie thuiswedstrijden oprij was het nu uit tegen Smitshoekaanvang 8:30. Bij aankomst was het nog wachten op de zon die zou gaan schijnen het was donker en koud,  de buiten tempratuurmeter gaf -1 aan. Ook in de kantine was het nog donker en de deur zat op slot. Schijnbaar had het barpersoneel er nog even niet aan gedacht dat het autoramen krabben was deze ochtend. Na een kwartier ging dan eindelijk de kantine open en de ouders konden zich een bak koffie bemachtigen. Speelsters richting kleedkamer en we maakte ons op voorde wedstrijd. Sophie had zich vandaag opgeofferd als keeper omdat Els afwezig was. (dagje Efteling). Het veld was nog bedekt met een wit vorstlaagje en de zon scheen net over de daken van de omliggende huizen. Twee teams stonden klaar voor de aftrap, beide hadden nog geen nederlaag geleden maar ook beide speelden één keer gelijk. Na de aftrap liet Smitshoek gelijk zien dat ook hun bereidt waren om als te geven voor de drie punten. Smitshoek bezit over een zeer goede rechtsbuiten die naast snelheid ook behendig is. Zij zou ook de hele wedstrijd een plaag blijven voor onze achterhoede. De trainer van Smitshoek was ook van af minuut 1 bezig met zijn team wakker te schreeuwen en scherp te houden. In de eerst helft gebeurden niet echt veel maar SVS liet wel iets meer voetbal zien dan Smithoek. De rechtsbuiten wist niet echt goed langs onze verdediging te komen maar wist er wel steeds een corner aan over te houden. Na 30 minuten was het nog steeds 0-0 en konden de ouders zich even opwarmen.(voornamelijk de tenen)

Tijdens de rust even de speelwijze van Smitshoek doorgenomen, hun achterhoede neemt geen enkel risico en blijft bewust de bal over de zijlijn schieten waarna ze zo snel als mogelijk groeperen. Daar achter loopt hun aanvoerder ook één van de beterspeelsters van Smithoek die de trap naar voren geeft. Hun team is ook volledig ingesteld op de rechtsbuiten en probeert de bal via het midden veld bij haar te krijgen.

In het beging van de tweede helft komt SVS steeds meer aan voetballen toe en creëerden zich een aantal kansen maar het probleem is en blijft afmaken. Na weer een aanval belande de bal bij Esmee die met een geplaatste bal de keeper het nakijken gaf. Eindelijk de 0-1 en SVS bleef goed door drukken en wist zich een paar keer gevaarlijk vrij te spelen in de zestien. Maar weer ontbrak het aan kansen benutten. Het gevaar over rechts was nog steeds aanwezig en na een doorbraak van de rechtsbuiten wist Sophie maar ternauwernood de 1-1 te voorkomen. We hadden de wedstrijd enigszins onder controle en de drie punten waren slechts enkele minuten verwijderd. Na een van de weinige aanvallen over links bleef de bal hangen en wist Smitshoek als nog de bal strak voor te geven, de bal schoot daarna net voorbij Sophie en belande bij de rechtsbuiten die ongedekt in de zestien stond. Eigenlijk raakte ze de bal niet goed maar met een gekke curve draaiden de bal binnen. In de resterende tijd die nog over was mochten we nog net de aftrap nemen waarna het laatste fluit signaal klonk. Het gelijke spel werd als een overwinning gevierd door Smithoek. SVS was beduusd en wist dat er meer in had gezeten vandaag dan slechts één punt.

We mogen Smitshoek niks te kort doen want het was het beste team wat we tot nu toe tegenover hadden staan. Ook de ouders van Smitshoek hadden het zelfde over SVS. Volgende week wacht ons de wedstrijd tegen RKAVV die ons is gepasseerd op de ranglijst na het gelijke spel van vandaag.