Winst in oefenwedstrijd voor SVS 1

... (intikker)

19 november 2016 12:00

Jaap van Drunen

Op zaterdag 19 november zou SVS 1 voor de beker moeten aantreden tegen zondag derdeklasser VCS. Omdat VCS dit weekend moest inhalen is deze wedstrijd verplaatst naar dinsdagavond 22 november 20.30 uur, en was er ruimte om een oefenwedstrijd te spelen. Tegenstander deze middag was De Zwerver. Een ploeg die uitkomt in de derde klasse zuid en vanwege hun vele gelijke spelen nog wat laag op de ranglijst staan.
Vanaf de eerste minuut van de wedstrijd was dan ook wel duidelijk dat De Zwerver lekker en verzorgd wilde voetballen. Van achteruit opbouwen en snel druk zetten. Een spel dat SVS ook graag speelt.
Toch waren het de eerste twintig minuten van de wedstrijd vooral de gasten die gevaarlijk waren. In de 8e minuut werd er balverlies geleden door SVS en de Zwerver spits schoot de geboden kans op de lat. Niet veel later een nieuwe kans voor De Zwerver. Een vrije trap werd verkeerd door SVS weg gekopt en de rebound werd op doel geschoten. Gelukkig bracht Rico redding. In de 22e minuut dan toch de op dat moment onvermijdelijke 0-1. De rechterspits van de Zwerver brak goed door en gaf een voorzet op de spits. Deze kon in de 16 meter van SVS aannemen en de bal terug leggen op een medespeler. Zijn inzet werd nog gekeerd door Rico maar de rebound werd door de linksbuiten alsnog tegen de touwen gewerkt.
Het leek wel of SVS dit momentje nodig had om echt wakker te worden. Vanaf nu werden de SVS aanvallen ook dreigender. Zo werd een schot van Julian uit de hoek getikt door de keeper van De Zwerver. Een hoge bal in de 16 werd even later gecontroleerd door Jamie. De terug gelegde bal op Yannick werd echter voorlangs geschoten.
In de rust werden de puntjes op de i gezet en de tweede helft was SVS duidelijk de bovenliggende partij. In de 47e minuut werd Silvio al alleen op de keeper af gestuurd na een pass van Roy. Het lukte Silvio echter niet de keeper te passeren. Twee minuten later was er een diepe bal op Anthony. Op de rechterflank passeerde hij zijn tegenstander en gaf voor. Bij de eerste paal werd de inzet van Silvio wederom gekeerd. Een volgende mogelijkheid ontstond na een combinatie tussen Anthony en Julian. Laatstgenoemde schoot de bal echter net naast. In de 73e minuut was het dan toch raak. De Zwerver probeerde uit te verdedigen, maar Joery onderschepte de bal en gaf deze aan Silvio. Hij gaf de bal aan Anthony, die zichzelf op 18 meter van het doel vrij draaide en met links onhoudbaar in de hoek schoot 1-1.
SVS zette vanaf deze fase nog wat meer aan en De Zwerver kwam behoudens twee corners niet echt meer bij het SVS doel. Een schot daarvan ging ruim over en het andere werd geblokt door A-junior Bob, die zeer verdienstelijk inviel. SVS zelf had daartegenover nog een corner van Roy die vanaf rand 16 meter door Julian over werd geschoten. Een andere goede kans was er nog voor Anthony. Jeroen kwam als gelegenheidslinksback goed op en zette voor. De kopbal van Anthony belandde in de handen van de keeper. Een paar minuten later een zelfde situatie. Weer Jeroen gaf voor op Anthony, alleen nu werd de bal uit de lucht gechoten met wederom een redding van de keeper. De Zwerver kreeg de bal hierbij niet goed weg. Julian ontving de bal en gaf voor op Silvio die een niet te missen kans vanaf de doellijn op de lat schoot. Waar de wedstrijd op een gelijkspel dreigde te eindigen was het in de 90e minuut toch SVS dat er met de winst vandoor ging. Een diepe bal van Bob werd al vallend door Anthony gecontroleerd. In zijn val gaf hij nog een steekbal op Silvio, die een goede voorzet gaf op Julian. Hij tikte de bal keurig binnen 2-1.
Een mooie overwinning voor SVS in een wedstrijd waarbij weer wat jongens speelminuten hebben gekregen. Dinsdag speelt SVS 1 dus thuis voor de beker en volgende week zaterdag is HBSS in een thuiswedstrijd de tegenstander.