Zwaarbevochten bekerwinst MO15-1

Meisjes onder 15, MO15-1, Groep 1 5

14 januari 2017 11:30

???

Regen, wind, hagel, zon en natte sneeuw. Alles krijgen team en toeschouwers voor de klapperende kiezen bij de bekerwedstrijd tegen IFC. Onze dames spelen op het hoofdveld van hun thuishaven en de omstandigheden zijn even zwaar als de vooruitzichten. Tegenstander IFC eindigde na de eerste competitiehelft als koploper van de 1e klasse (groep 3) en speelt de rest van het seizoen hoofdklasse. SVS, eveneens gestart in de 1e klasse (groep 1), kan zich gaan richten op groep 4 na veel (onnodig) puntverlies voor de winterstop. Op voorhand een pittige opponent dus!

Die opponent zoekt direct de aanval en dwingt stand-in rechtsback Aidelin tot ingrijpen. De beginfase is voor de bezoeksters uit Hendrik Ido Ambacht en we maken ons op voor een wedstrijdje op eigen helft. Toch komt het eerste schot op doel van de voet van Nienke, de keepster kan redden. De scheidsrechter gaat op zijn strepen staan en stuurt Cynthia en Lara, beide in burger, de dug-out. IFC dringt aan en Angela voorkomt gevaar door goed mee te voetballen. Mara passt de bal vanaf rechts op Nienke, zij omspeelt de keepster en legt af op Danée, die helaas niet tot een schietkans komt. Een vrije trap van Roos stuitert bijna over de keepster heen, maar ze kan er nog net bij. Kiki en Esra smoren een snelle tegenstoot van IFC en Angela plukt een schot op haar doel uit de lucht. Supporter Henry roept ‘door!’ nadat de bal over de achterlijn is gegaan. Blijkbaar heeft hij de uitleg aan Nancy gemist en zo hebben we nog wat te doen in de rust.

Na rust houdt het op met zachtjes regenen. Onze leeuwinnen laten zich echter niet van de wijs brengen, sterker nog, ze trekken het initiatief steeds meer naar zich toe. Pascalle herovert de bal, geeft ‘m mee aan Romy, haar pegel vliegt naast. Na 10 minuten krijgt Danée de grootste kans van de wedstrijd, maar vrij voor de keepster schiet ze de bal over. SVS krijgt een zwikkie corners, die geen resultaat opleveren. IFC komt er niet meer aan te pas en SVS moet het nu wel doen, anders valt ‘ie aan de andere kant…

Een knal van Catey gaat naast, de zon breekt door het wolkendek en Nancy schudt wat vermeende seksuele toespelingen (‘mag ik even knijpen’) van zich af. Een schitterende aanval van SVS: Shenna blokt een aanvalster, Pascalle houdt de bal knap binnen en stuurt Danée diep, die passt door op Nienke, zij schiet… de keepster redt. IFC krijgt een corner, de bal komt voor en wordt met de buitenkant van een rechtervoet tegen onze paal geschoten… we houden ons hart vast.

En dan is daar de beloning. Drie minuten voor tijd, we begonnen al te vrezen voor de penaltyloterij. Uit een corner van SVS komt de bal uiteindelijk bij Safina en die plaatst ‘m onhoudbaar in de hoek. Het is de winnende, want zonder nog in gevaar te komen spelen onze meiden de wedstrijd uit. SVS bekert door, na een pittige wedstrijd in zware omstandigheden en met een team vol half fitte en net (niet) herstelde speelsters. Een prestatie om trots op te zijn!

Marcel Verspeek