Als de brandweer

Danee Sassen (schot)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

10 december 2016 9:00

Kwart voor acht verzamelen op de kille en nog donkere zaterdagochtend. De wekker doet even pijn, maar daarna heb je nog wat aan je dag. Zeggen de ouders die geen stukje hoeven schrijven tegen elkaar.

Terwijl de rest van de competitie stil en nog op één oor ligt, spelen onze Schenkelse girls een inhaalwedstrijd tegen Alphense Boys. Gelukkig zijn dit ook dames en na een overtuigende yell trekt ons team ten strijde. De eerste tien minuten houden rood-wit en blauw-wit elkaar in evenwicht, maar daarna trekt SVS het spel naar zich toe. Romy opent de score met een heerlijk afstandsschot dat hoog en hard tegen de touwen vliegt. De marge wordt verdubbeld door Danée, die met een schitterende dieptepass van Roos wordt weggestuurd en de keepster kansloos laat.

De coach van de tegenpartij grijpt in en roept Catey en Nienke naar de kant. Mag dit zomaar? Ja, als je eigen team ook een Catey en Nienke heeft. SVS gaat onverstoorbaar voorwaarts en Romy lost een schot, na een tegenstander op een panna te hebben getrakteerd. De keepster heeft de bal niet klem en zo kan Safina ‘m over de lijn tikken. Na een verdedigende interceptie laat Roos zien waarom Reginald haar Roosnaldo noemt. Met de bal aan de voet steekt ze op snelheid het middenveld over, kijkt, behoudt de rust, en jaagt de bal diagonaal en onhoudbaar in de kruising. De thuisploeg wordt nauwelijks gevaarlijk, maar weet toch te scoren na een Karsdorpje van Keyleina. Niet mee zitten Kiki, verder een prima wedstrijd gespeeld en vandaag kunnen we het hebben. Er is nog een grote kans voor Mara, die fel op de huid gezeten door twee tegenstanders toch in balbezit blijft. Na te zwak inschieten meldt trainer Fred dat ze geen linkerbeen heeft. En wij telkens twee schoenen voor haar kopen... ook zonde.

Na de rust speelt SVS minder sterk. De passing is soms slordig en onze meiden blijven veel in de dekking staan. Alphense Boys kan daardoor vaker dreigend zijn, gelukkig zijn Esra en Lara kordaat en keept Angela oplettend. Toch voert ons team de score vrolijk op. De 1-5 komt van Nienke, die netjes afrondt na een mooie combinatie met Pascalle en Danée. Ondanks dat Nancy er niet bij is, galmt haar toeter over het veld. Whatsapp doet wonderen! Een pegel van Safina wordt van richting veranderd en de keepster heeft de bal pas na de doellijn te pakken. De scheids heeft het gezien en wijst maar weer eens richting middenstip. Vlak voor tijd draait Mara zich vrij en schiet op doel. De keepster redt en de bal rolt richting de paal. Mara hinkt er met rechts achteraan, is er als eerste bij en maakt alsnog de goal. In de slotminuut bepaalt Danée de eindstand op 1-8 met een strakke knal in de hoek.

Ons team ging vandaag als de brandweer, die overigens ook in het echt moest uitrukken om een autobrandje op de parkeerplaats te blussen. We hebben genoten van de wedstrijd en ook aan de kant viel genoeg te lachen, met Elsina die in gedachten al bij het gevecht van vanavond is (‘Schakel uit!’) en Priscilla die Nienke luidkeels aanmoedigt, ook al zit Nienke achter haar op de bank. Prettig weekend!

Marcel Verspeek