Opnieuw remise voor SVS MO15-1

Onbekend (afstandschot)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 1

17 december 2016 12:30

Voor de laatste wedstrijd van 2016 reizen we af naar Oudewater, waar de plaatselijke f.c. ons ontvangt op Sportpark Markveld. Het is de vierde uitwedstrijd op rij en hierna rest alleen nog het inhaalduel tegen koploper Rijnsburgse Boys. Maar dat is van later zorg, vandaag kunnen onze meiden bij winst twee plaatsen stijgen op de ranglijst.

In een spannende beginfase blijkt dat beide teams het jaar winnend willen afsluiten en golft het spel heen en weer. Cynthia vangt een afstandsknal van de thuisploeg op en Romy geeft twee prima voorzetten vanaf de rechterflank, die helaas geen goal opleveren. Oudewater werkt de bal na een snelle aanval maar net naast ons doel en Danée lost een goed schot, dat met iets meer effect binnen had kunnen draaien. SVS heeft moeite de verre uittrappen van de doelvrouw te verwerken, die daarmee veel gevaar sticht. Onze dames komen op voorsprong dankzij een schitterend schot van Nienke. In de draai vuurt ze op het doel en de bal slaat onder lat in. Oudewater zet aan maar onze defensie houdt stand, al is het met hangen en wurgen.

De tweede helft is net begonnen, wanneer Oudewater een extra speler het veld in stuurt. Deze rappe viervoeter met loopvermogen sprint direct mee naar voren, maar wordt al snel weer naar de kant gefloten. Balverlies op ons middenveld vormt de inleiding voor de 1-1. Een snelle en sterke aanvalster van de thuisploeg kan niet worden afgestopt en schiet de gelijkmaker erin. Lara stuurt Catey diep en haar voorzet/schot vliegt over de kruising heen. Vanaf de kant klinkt een hartstochtelijk ‘ga door!’ We leggen Nancy uit dat er géén nieuwe kans ontstaat, wanneer de bal via het hek achter het doel het veld weer in stuitert.

Het loopt bij SVS minder goed dan in de eerste helft, toch komen er voldoende kansen. De keepster brengt redding op een schot van Charine en plukt een inzet van Danée uit de hoek. Nienke werkt de bal op aangeven van Safina met haar scheenbeen naast. En wanneer Romy vanaf de achterlijn voorzet voor een zeker doelpunt, weet geen van onze aanvalsters de voet tegen de bal te zetten. De kans lijkt verkeken, we kijken nog hoopvol naar Nancy, maar zelfs die ziet er geen heil meer in.

Wéér een gelijkspel, het vierde van acht competitieduels, en opnieuw een wedstrijd die SVS gezien de kansenverhouding had moeten winnen. De eerste seizoenshelft eindigt op de zevende plek, waar onze dames vijfde hadden moeten en derde hadden kunnen staan. Maar de potentie is er, dus we vertrouwen op 2017. Vanuit de mixed zone wens ik iedereen fijne kerstdagen!

Marcel Verspeek