SVS za1 gaat verder met road to the final

Mannen, 1, Groep 2 1/8 finale

17 december 2016 14:00

Schuitemaker, W.L.

Waar SVS 1 vorige week met een lekker gevoel de winterstop in kon door de laatste competitiewedstrijd winnend af te sluiten, moesten onze mannen deze week nog twee keer vol aan de bak.
Eerst moest er op dinsdag voor de regio rijnmond cup gespeeld worden tegen plaatsgenoot en 1e klasser Zwervers. Deze wedstrijd werd knap met 3-4 gewonnen.
Maar omdat voor deze beker in verdere rondes nog een aantal sterke ploegen meestrijden is het op voorhand niet aannemelijk dat SVS deze cup zal binnen slepen. Hoe anders is dat in de knvb amateurbeker categorie 2. Vandaag speelden onze mannen hiervoor de 1/8 finale tegen mede derdeklasser Botlek. Een ploeg die in de competitie aan een sterke reeks bezig is. SVS miste vandaag 6 spelers door blessures en vakanties, maar met een brede selectie werden er toch weer elf man de wei in gestuurd. Vanaf het begin leek SVS er een leuke wedstrijd van te gaan maken. Al in de derde minuut stuurde Nick Jeroen diep. Jeroen kapte zijn tegenstander uit, maar zijn schot werd ten koste van een hoekschop gekeerd. Deze hoekschop werd door Jeroen genomen en door Stefan op de lat gekopt. In plaats van lekker te gaan voetballen kregen we vervolgens twee ploegen te zien die grossierden in lange ballen en foute passes. Kansen waren er aan beide kanten niet. Het was dan ook verrassend dat uit het niets onze koning van de kluts Joran de 1-0 maakte. In de 24e minuut kreeg hij de bal aan de linkerkant en passeerde vier tegenstanders. Via een van deze kwam de bal vrij voor de keeper te liggen en werd door Joran onder hem door geschoven. Dat SVS hierna niet vrijer ging voetballen bleek wel uit de manier waarop Botlek de 1-1 maakte. Een achterbal van Kevin werd op de middenlijn terug gekopt richting SVS doel. Daar mocht een Botlek speler het volgende kopduel winnen en kon de spits ongehinderd op Kevin af. Hij maakte dankbaar gebruik van dit buitenkansje. Net voor rust kreeg SVS nog een enorme kans. Een eindelijk fatsoenlijke aanval ging via Nick en Joran naar Chris. Zijn voorzet kwam bij Yannick die op 2 meter van het doel de bal niet langs de Botlek keeper wist te krijgen.
Waar je hoopt dat SVS de tweede helft gaat voetballen zoals het kan, kwam van een koude kermis thuis. In de 48e minuut wist Botlek weer het net te vinden na zwak verdedigen bij SVS. Een inworp van Botlek werd doorgekopt naar de rechtsbuiten die met een uitstekende voorzet de spits een niet te missen kans gaf. Nu moest SVS wel gaan komen. Botlek ging achteruit lopen, maar tot echte kansen kwam het niet. Tot de 60e minuut Yannick de bal vanaf rand zestienmeter achter de Botlek doelman schoot 2-2. Na deze goal was er nog maar een ploeg die voor de overwinning leek te gaan. SVS kwam wat beter aan combineren toe en ging duels winnen. In de 63e minuut een kans voor Roy op aangeven van Silvio. Zijn schot ging een meter over. Een minuut later een wint Yannick een kopduel en zet daarmee Jeroen voor de keeper. Deze weet echter te redden. In de 73e minuut een corner van Botlek die over wordt gekopt en een schot dat ruim naast gaat. De laatste tien minuten van de wedstrijd waren echt voor SVS. Eerst een bal van Xander achter de Botlek verdediging. Maar een op een met de Botlek keeper schiet Yannick voorlangs. Een minuut later komt Joran weer met een actie. Zijn passeerpoging bezorgt de bal via een Botlek verdediger bij Silvio die de bal perfect binnen schuift en SVS op een verdiende 3-2 voorsprong zet. In de 85e minuut heeft Botlek nog een schot op het SVS doel, maar deze bal is makkelijk op te rapen door Kevin. In de laatste twee minuten van de wedstrijd krijgt SVS nog twee goede mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Eerst een bal van Joery op Silvio. Zijn voorzet is net te scherp voor de vrijstaande Joran om binnen te tikken. Kort hierna krijgt Joran nog een perfecte bal van Jeroen, maar het schot van Joran wordt door de keeper gekeerd. Na het laatste fluitsignaal kan SVS feest gaan vieren en weet het dat het nog twee overwinningen verwijderd is van een eventuele finale. Het mooie is dat SVS zowel de 1/4 finale thuis speelt en indien die gewonnen wordt ook de 1/2 finale. Op 21 januari gaat het bekertoernooi verder tegen zondag derdeklasser FC Zoetermeer. Voor nu wenst de selectie u alvast fijne feestdagen en een goed en gezond 2017. En wij hopen u allemaal weer te bgroeten langs de lijn.