1 april

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 4

1 april 2017 12:00

Gertine Barneveld

Ze zullen wel gedacht hebben bij de RCSV Zestienhoven. We bungelen onderin de competitie, alleen nog boven Barendrecht dat echt alles verloor. We schraapten slechts drie puntjes bij elkaar in zeven wedstrijden. We dragen het veruit lelijkste tenue van de hele 1e klasse 4 en we moeten vandaag op bezoek bij de ploeg die vorige week de koppositie greep met riant uitzicht op een kampioenschap, want allemaal potjes tegen staartclubs in het vooruitzicht. En wat gebeurt er? We krijgen een punt mee naar huis! Dat moet een 1 april grap zijn…

Helaas voor SVS was dat het niet. Onze meiden waren niet bij machte om Zestienhoven aan de kant te schuiven. Ze waren beter, maar verzuimden het krachtsverschil in doelpunten om te zetten. Hoezeer Romy, Roos en Pascalle ook mee naar voren trokken, tot een treffer leidde het niet. Hoe Mara, Nienke, Danée, Charine en Safina het vijandelijke doel ook bestookten, de ballen vlogen naast of over en anders vonden zij de uitstekende keepster op hun weg. Achterin hielden Lara, Esra, Lina en Keyleina de boel grotendeels dicht en kwam er eens iemand door, dan deed Cynthia wat ze moest doen.

Het spel van SVS oogde tam, de aanvallen verliepen stroef, van een verzorgde opbouw was weinig sprake en het meest zorgelijke: ons team oog niet meer als een team. Fred, Kevin en speelsters: breng de teamgeest terug, want die hebben jullie nodig!

Positief: de meiden deden er alles aan en bleven knokken tot het eind. En wie van ingooien hield, kwam zeker aan zijn trekken (eindstand 32-28). Maar door de geknoeide punten en het niet meer in eigen hand hebben van de titelkansen, gingen we huiswaarts met een kikker in de bil.

Marcel Verspeek