SVS 1 naar halve finale beker

SVS 1

Zoetermeer 1 (zon)

Roy Rijsdijk (vrije trap)
Joran van Opstal (intikker)

Mannen, 1, Groep 2 1/4 finale

25 februari 2017 14:00

Honsbeek, W.

Vandaag stond voor de mannen van zaterdag 1 de kwartfinale van de beker op het programma tegen FC Zoetermeer spelend in de derde klasse zondag. Voor ons dus een onbekende tegenstander. Los van het feit dat ze een oud betaald voetballer in de spits hebben lopen, wisten we verder niets. Uitgaan van eigen kracht dus en vol voor de overwinning willen spelen.
Het eerste kwartier van de wedstrijd gebeurde er niets voor beide doelen. SVS probeerde op te bouwen, maar Zoetermeer wist SVS goed af te jagen, waardoor menig pass slordig was en tot balverlies leidde. Na een kwartier was het eerste echte schot op doel dan ook van Zoetermeer. Een vrije trap op rand zestienmeter werd over de SVS muur geschoten, maar recht op Kevin af. Onze sluitpost ving de bal dan ook keurig op. Hierna zag je dat Zoetermeer toch wel veel krachten had verspild met jagen en SVS kreeg langzaam meer ruimte. Hierdoor kreeg SVS in een tijdsbestek van 12 minuten zes opgelegde kansen om op voorsprong te komen. Eerst een voorzet van Joery die half werd weggewerkt door Zoetermeer. Antony ving de bal op en vanuit een lastige hoek schoot hij de bal op de voeten van de keeper. Niet veel later een diepe bal van Roy op Antony die de zestienmeter insnijdt en voor geeft op Joran. De bal stuit echter net voor zijn voeten nog op, waardoor de bal over wordt geschoten. Een minuut na deze kans gaat Antony alleen op het Zoetermeer doel af. Met een ultieme tackle wordt hij van scoren afgehouden. Dat hij geen strafschop krijgt ligt volgens de scheidsrechter aan het feit dat eerst de bal geraakt wordt en daarna pas Antony. Niet veel later onderschept Joran de bal en speelt deze op Antony. Hij tikt hem door op Roy die zijn tegenstander op elf meter van het doel uitkapt en de bal vervolgens met links centimeters naast de verkeerde kant van de paal schuift. De volgende mogelijkheid is voor Joran nadat hij een crossbal van Roy goed aanneemt en naar binnen trekt met de bal. Zijn gekrulde schot gaat echter net voorlangs. Rond het half uur is het weer SVS dat gevaarlijk opkomt. Chris geeft een bal op Joran die een gevaarlijke voorzet geeft op Antony. Hij komt echter net een teenlengte te kort om de bal binnen te werken.
In de 35e minuut gebeurt het algemene gezegde: äls je zelf niet scoort ..... De linksbuiten van Zoetermeer geeft een voorzet op de spits. Hij verlengt de bal met zijn hoofd en deze valt ongelukkig op het hoofd van onze eigen Julian. Hierdoor verdwijnt de bal in eigen doel en kijkt SVS tegen een 0-1 achterstand aan. SVS is even de draad kwijt en drie minuten later moet Kevin handelend optreden als een Zoetermeer speler van rand zestienmeter vrij kan uithalen. In de 42e minuut krijgt SVS nog een enorme kans op de gelijkmaker. Julian speelt de bal op Joran die alleen op de keeper af kan. Hij tikt de bal langs de keeper, maar die krijgt zijn voet nog net tegen de bal, waardoor deze tergend langzaam richting het doel rolt. Langzaam genoeg voor een Zoetermeer verdediger om de bal voor de lijn weg te werken. Waar iedereen denkt nu naar de thee te kunnen, onstaat eerst nog tumult rond Joery. Nick haalt een speler van Zoetermeer onderuit en een andere Zoetermeer speler besluit verhaal te gaan halen en grijpt Joery hierbij bij zijn keel. Er rest de scheidsrechter niets anders dan de rode kaart te trekken voor de Zoetermeer speler.
In de rust zet trainer Ooms als gevolg van de rode kaart en de achterstand alles om en SVS gaat de tweede helft nog aanvallender spelen. Dit heeft in de 51e minuut al resultaat. Bob heeft op links de bal en geeft een perfecte bal voor op Antony. Hij kopt het leer keurig tegen de touwen 1-1. Amper drie minuten later komt SVS al op voorsprong. Een vrije trap op 25 meter van het Zoetermeer doel wordt door Roy over de muur geschoten en verdwijnt keurig in de bovenhoek 2-1. SVS blijft doorzetten en weer drie minuten later volgt de volgende goal. Joran speelt de bal in op Wishnu die de bal inspeelt op Antony. Antony speelt de bal met de hak door op Wishnu, maar via een Zoetermeer verdediger komt de bal bij Joran. Hij staat geen buitenspel hierdoor wat de scheidsrechter goed constateerde en alleen voor de keeper schiet hij de 3-1 binnen. Zoetermeer gaat nu 2 extra aanvallers brengen probeert SVS met veel harde duels / overtredingen uit het spel te halen. Hierdoord ontstaat er wel druk op de SVS helft, maar het resulteert maar in een gevaarlijke Zoetermeer kans als een voorzet vanaf links maar net met de vuist door Kevin kan worden weg gebokst. De afvallende bal wordt net naast geschoten. SVS daarentegen weet op de counter nog een aantal keer gevaarlijk te worden. Chris krijgt een goede kans na een voorzet van Antony, maar zijn inzet is te zacht. In de 82e minuut wordt Antony weg gestuurd door Julian. In de zestienmeter kapt hij twee verdedigers uit en omspeeld vervolgens ook de keeper om de 4-1 binnen te schieten. Vier minuten voor tijd had Julian nog kunnen scoren na een voorzet van Roy. Hij laat de bal ineens op de schoen vallen, maar op 3 meter van het doel hgaat de bal over. In de allerlaatste minuut krijgt Antony nog een goede voorzet van Joery, maar de doelman weet te redden.
Over 90 minuten gezien heeft SVS dik verdiend gewonnen, al zullen we nooit weten hoe het zou zijn afgelopen als Zoetermeer niet met tien man was komen te staan. De halve finale is bereikt welke weer een thuiswedstrijd zal zijn tegen de winnaar van Victoria-Rijnmond Hoogvliet. Nog een horde tot aan de finale. Maar eerst wil SVS komend weekend de draad weer oppaken met de lastige competitiewedstrijd uit bij Excelsior. En mocht SVS winnen en VVOR verliest bij DWO, is SVS periodekampioen. Uw steun is dus weer welkom.
Morgenavond speelt SVS thuis voor de regio rijnmond cup tegen eerstklasser Jodan Boys om 20.30 uur.