MO13-1 neemt slechts 1 punt mee uit Leidschendam.

RKAVV MO13-1

SVS MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

25 februari 2017 10:00

Vandaag de return wedstrijd tegen RKAVV.

De twee ploegen hebben  vandaag de kans om bij winst de koppositie over te nemen van Formsport. Formsport die met één wedstrijd meer gespeeld 2 punten boven RKAVV en SVS staat en bovendien vandaag vrij is zodat de winnaar met 1 punt aan kop zou komen in de Hoofdklasse MO13.

Het treffen met RKAVV is inmiddels een nog steeds onbeslist partijtje geworden die al 5 wedstrijden aan de gang is en steeds op een gelijkspel uitdraait. De speelsters kennen elkaar en er zijn zelfs speelsters van RKAVV en SVS die op zondag met elkaar een team vormen bij de GSA wedstrijden.

Om 10:00 was daar de aftrap en SVS ging gelijk voor de aanval. Het was zoeken naar een opening in de begin fase voor SVS die veel slordigheden liet zien. Niet Alleen SVS maar ook RKAVV had veel moeite om een combinatie op te zetten. Het was SVS die een licht overwicht had maar het was RKAVV die de score opende. RKAVV kon de bal vanaf links voor trekken en deze ging aan alles voorbij dat een blauw wit shirt aan had. De bal werd op rechts ontvangen door een speelster van RKAVV en liet Els kansloos met haar inzet 1 – 0. Weer was het SVS die een achterstand moest goed maken maar het spel werd er niet fraaier op. De slordigheden bleven zich opstapelen en zelfs de inworp werd een probleem. Dit niet alleen aan de kant van SVS maar ook RKAVV moest regelmatig de inworp aan SVS overlaten. Ik denk dat ook hier een onbeslist aantal is uitgekomen over de hele wedstrijd, ik heb ze niet geteld maar ik denk dat 22-22 een aardig beeld is van de foute inworpen. Onze scheidsrechter bleef er wel resoluut in en had niet zo iets van laat nu maar zitten en doorgaan.

Na een minuut of 20 was het dan gelukkig ook raak voor SVS, Esmee die haar kans zag en de bal langs de Keeper van RKAVV schoot 1-1. SVS bleef het proberen maar de vorm was er vandaag niet, waar we zo goed kunnen voetballen bleven nu de bal maar weg trappen zonder enige gedachten er achter. Het laatste spannende moment van de eerste helft was voor RKAVV die een vrije trap was toegekend net voor de zestien van SVS. De bal werd goed ingeschoten door RKAVV maar was in de buurt van Els die deze klemvast pakten.

Na de rust was het SVS die toch wat meer druk kon uitoefen op de goal van RKAVV. Het spel van beide teams verdiende nog steeds  geen voldoende maar er was zeker wel strijd en inzet. Na een hoekschop van Esmee viel de bal gunstig in de zestien en was er een carambole die wonder boven wonder niet in de goal ging. De scheidsrechter had toch een fluitsignaal gegeven en had geconstateerd dat een speelster (RKAVV) de bal had beroerd met de hand na de inzet op goal. Dit was voor SVS de kans om de punten mee terug te nemen naar Capelle. Nabielenne ging achter de bal staan en gespannen keken we toe. Nabi trapte half in de grond en de bal vertrok zonder snelheid richting de linkerhoek, de keeper stond eigenlijk ook verbaast te kijken naar de bal die langzaam naast het goal over de achterlijn ging. Helaas dit had de beslissing kunnen zijn de verdediging stond goed van SVS en met nog 5 minuten op de klok had RKAVV wat moeten forceren. Nu bleef het nog spannend of de winst nog konden pakken. Slechts één bal wist in de tweede helft achter onze verdediging te komen maar Els was er op tijd bij voor dat de speelster van RKAVV bij de bal was. De wedstrijd zat er bijna op als dan toch Fay zich eindelijk los kon maken van de verdediging van RKAVV, op een hoge bal verlengde Fay op zich zelf door de bal over de verdedigster te koppen. De weg was vrij naar de goal en met een voorsprong van een meter of tweeënhalf ging FFFFFUUIIITTTTT!!!!!!!!!  ….wat nu… de scheidsrechter maakte een einde aan de wedstrijd.  Dit was misschien nog de kans om de volle winst mee te nemen maar de scheidsrechter liet zijn tijd waarneming zien die precies op 30 minuten stond. Tijd is tijd was zijn argument en volgens het regelement waar we geen vierde official hebben die de extra speeltijd aangeeft heeft hij gelijk. Maar binnen de scheidsrechters wereld bestaat er een soort van ongeschreven regel dat je nooit af fluit in een kans rijke aanval. Dat er dan wat kritiek op je afkomt kan je verwachten (kritiek overigens zonder verwensingen). Ik zelf vond het ook een vreemd moment om af te fluiten. Dus weer blijft het onbeslist tussen SVS en RKAVV. De speelster schudde elkaar de handen en verlaten het veld waar een wedstrijd was te zien met niet echt hoogstaand voetbal maar wel met veel passie strijd en inzet. Overigens was het ook een zeer sportieve wedstrijd tussen twee teams die respect hebben voor elkaar.

In de kantine praat ik met Arthur (RKAVV) nog even bij over alweer een gelijk spel en de voortgang van deze competitie, maar we zijn het beide eens dat gezien het spel van vandaag er maar één winnaar is Formsport. De top 4 is nog geen 2 punten van elkaar verwijdert en ze komen elkaar ook nog een keer tegen behalve SVS en RKAVV. Het is nog steeds volop spannend en nog zeker niet beslist.

Nana heeft weer de nodig foto’s gemaakt hier de link: https://youtu.be/5lXm8nRU7jc