SVS pakt belangrijke punten tegen Smitshoek.

SVS MO13-1

Smitshoek MO13-1

Meisjes onder 13 zaterdag, MO13-1, Hoofdklasse 1

11 maart 2017 10:00

Joop Blommestijn

Vandaag iets van een déjà vu moment, net als vorige week zaterdag een thuis wedstrijd, weer veld 1, zelfde tijd (10:00), zelfde tegenstander.

Weer moest SVS ten strijden tegen Smitshoek maar nu voor een competitie duel. Na vorige week waar we Smithoek met een 3-1 nederlaag richting Barendrecht stuurde wisten we dat de meiden uit waren op een revanche tegen SVS. We moesten vandaag extra scherp zijn om geen domper op te lopen in de strijd om het kampioenschap. Voor Smitshoek en SVS zijn de punten belangrijk om aansluiting te houden met Forumsport de nummer 1 op dit moment. Net als vorige week was het wederom een duel die voor beide teams van essentieel belang zijn. Na onze warming-up klonk vlak voor aanvang onze yell over veld 1, wie zijn wij.. SVS!!!!! Wat gaan we doen.. WINNEN!!!!  Makkelijker gezegd dan gedaan. Ook Smitshoek was klaar voor de wedstrijd en het scorebord stond op 0-0 onze toeschouwers stonden ook weer klaar langs de lijn voor een spannend duel. Smitshoek ging goed van start en probeerde net als vorige week de score te openen. SVS had het even zwaar achterin maar wist de aanvallen tot nu toe steeds een halt toe te roepen voor dat het echt gevaarlijk werd. Ook Smitshoek stond achterin goed onderdruk en moest ook alle zeilen bij zetten om een treffer te voor komen van SVS. Langzaam kantelde de wedstrijd steeds meer in het voordeel van SVS, steeds vaker kwamen onze voorwaartse in kansrijke posities en een arsenaal aan corners volgde elkaar op. Steeds kwamen we net dat extra zetje te kort om een eerste doelpunt te maken. Maar Smitshoek bleef ook op de loer om een kansje te verzilveren. Ze hadden in de eerste helft twee grote kansen die tot een doelpunt had kunnen leiden. Beide kansen kwamen van hun nummer 9 de eerste ging naast en de tweede ging maar net over. Ook SVS was dicht bij een goal Femke die snoei hard op het aluminium van de paal knalde, Britt die haar inzet over zag gaan en Esmee die voor een leeg goal de precisie miste.

Na 30 minuten moesten we het veld verlaten met de brilstand. Ten op zichten van vorige week was dit een verbetering want we hadden nu geen tegentreffer gehad. We waren zeker de bovenliggende partij alleen hebben we dit nog niet in cijfers kunnen uitdrukken.

Tweede helft was eigenlijk een helft net als vorige week SVS die veel bal bezit had en voortdurend op jacht was naar de 1-0. Wel als waar was het Smitshoek die de eerste grote kans kreeg in de begin fase maar daarna was SVS heer en meester op veld 1. De verdediging was in zijn beste vorm vandaag Noa en Chef die de aanvallen over de flanken controleerden en Nabielenne die aanval en verdediging op het middenveld zonder probleem bleef belopen. En als Smitshoek er in slaagden om Noa te omzeilen was daar Sophie, of als Chef even assistentie nodig had was daar Sophie, ook als Nabielenne even een stapje te kort kwam was daar Sophie, centraal achterin ook daar was Sophie. Sophie was echt weer overal te vinden waar het nodig was voor dat Smitshoek aan een opbouw kon beginnen. En als ze dan eindelijk sophie even kwijt waren dan was daar Alysha die het slot op de deur was vandaag. De duimschroeven stonden er volop bij Smitshoek en het was Nabielenne die de score opende voor SVS. Tijdens een aanval was de keeper van Smitshoek iets te ver uit haar goal gekomen en dit was gezien, met een prachtige boog ging de bal over de keeper de touwen in. Met de 1-0 op het scorebord bleven we de aanval zoeken om drie punten voor vandaag veilig te stellen. Fay die maakte niet veel later de 2-0, vanaf links werd ze ingespeeld en met een korte draai opende ze richting goal. Met een prachtig schot in de verre hoek was de keeper van Smitshoek voor gezien en de drie punten waren zo goed als binnen. Er was nog wel een minuut of 20 te spelen maar het was eerder dat SVS de 3-0 zou maken dan Smitshoek de 2-1. Het is jammer dat Esmee vandaag haar dag niet had want zij had twee grote kansen in de tweede helft die normaal gesproken gewoon doelpunt zijn. Na 2x 30 minuten was daar het eindsignaal van onze scheidsrechter. SVS met weer een belangrijk overwinnen tegen Smitshoek en daardoor zich zelf in de race houdt om het kampioenschap.

Het foto verslag van Nana is weer verwerkt in een kort filmpje met hier de link; https://youtu.be/eQo1n-MW_0g