Oude glorie, nieuwe glorie

Danee Sassen (schot)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 4

25 februari 2017 10:00

Na de harde les van vorige week tegen Zwaluwen, waren de meiden van SVS MO15-1 er vandaag op gebrand om zich te bewijzen tegen Xerxes MO15-1. Nadat uw interim verslaggever 's morgens aan zijn dochter had gevraagd: "wat gaan wij doen vandaag", schreef Pascalle vervolgens groot op de eerste pagina van het notitieblok "WIJ GAAN WINNEN", alleen met hoeveel is de vraag ;-) Xerxes, de club van Faas Wilkes, Coen Moulijn en Willem van Hanegem, en andere grote voetballers van weleer, tegen SVS, de jongste voetbalclub van Capelle: Oude glorie tegen nieuwe glorie.

Met Esra geblesseerd aan de kant is Roos vandaag de aanvoerder. De eerste kans is voor Xerxes waarvan een speelster in een keer helemaal kan doorlopen en op ons doel kan schieten, maar gelukkig is het schot goed houdbaar voor Angela. Even later volgt de tegenaanval, wat resulteert in een doelschot van Safina, maar ook deze wordt gehouden door de keeper van Xerxes. Enkele minuten later zien we een mooi opgebouwde aanval via Romy, Danée en Pascalle, maar de bal gaat naast. Na ruim 10 minuten spelen neemt Xerxes de eerste corner van de wedstrijd, maar dat leidt niet tot een doelkans. Even later regelt Mara de eerste corner voor SVS, maar Romy schiet de bal achter, dit keer tegen de wind in ;-). Oh nee, krijgen we weer een herhaling van vorige week? Maar dan volgt een prachtige aanval van Catey naar Roos, en dan via Danée op Safina die scoort! (0-1, 17"). Het ijs is nu gebroken, SVS gaat helemaal los, en Xerxes komt er niet meer aan te pas: Een lange aanval van Mara, uiteindelijk via Romy op Pascalle, gaat maar net naast. Een hoog schot van Romy, na aangeven door Roos, wordt maar net door de keeper uit het doel gehouden. Een solo van Pascalle, resulterend in een pass op Safina, belandt in de handen van de keeper. Een schot van Danée, na een lobje van Safina, gaat naast. Een afstandsschot van Pascalle gaat net over, etc. Maar dan, na ruim een handvol gemiste kansen, volgt de beloning: binnen enkele minuten tijd scoort Danée twee keer, eerst na een vrije bal van Roos via Safina (0-2, 30"), en daarna na een assist van Pascalle (0-3, 32"). De SVS supporters gaan dan ook zeer tevreden de rust in, met grote verwachtingen voor de tweede helft.

Na de rust gaan de meiden van SVS vrolijk verder met aanvallen, en zijn er op een enkele corner na geen noemenswaardige kansen voor Xerxes. Voor SVS des te meer: slechts 3 minuten in de 2e helft schiet Pascalle (met links) op de paal, waarna de keeper de rebound van Safina overtikt. Ruim 5 minuten later schiet ook Catey op de paal, na een cornerbal van Romy, en even later passt Mara op Danée die tegen de keeper schiet. Daarna schiet Safina nog een keer naast, en Catey en Romy nog een keer op de keeper. Tenslotte heeft Catey nog een dubbele doelkans na een cornerbal van Roos, maar het blijft 0-3. Het is jammer dat de scherpte er de 2e helft niet meer was, maar de overwinning was nooit in gevaar, mede dankzij prima verdedigingswerk van Kiki en Nienke. Met 1 wedstrijd meer gespeeld dan de rest kan SVS nu een week genieten van de 1e plaats in de competitie!

Henry Dol