MO13-1 door naar Finale KNVB Beker.

SVS MO13-1

Smitshoek MO13-1

Meisjes onder 13, MO13-1, Groep 1 1/2 finale

4 maart 2017 10:00

Vandaag de laatste stap naar een eventuele Finale om de KNVB Beker. Tegenstander is Smitshoek die ook in onze competitie speelt en waar we toen onbeslist van het veld afgingen met een 1-1 einstand. Vandaag zou dat betekenen dat er dan strafschoppen volgen want er moet een beslissing vallen in deze halve finale KNVB beker.

Vanaf donderdag is heel MO13-1 bezig met deze wedstrijd niet alleen speelsters maar ook ouders. Een ieder houdt angstvallig de site inde gaten op welk veld onze wedstrijd zou plaats vinden. De spanning blijft en het antwoord komt maar niet. Zaterdag morgen al vroeg op eigenlijk veels te vroeg, en na het nuttigen van een kop koffie of drie en het bezoeken van de SVS site een keer of tien nog steeds geen veld bekend. Ook over de groeps app komen de berichten al binnen of er al wat bekend is. Pas om 9:15 was het Nana die bij aankomst gelijk even op het speelschema had gekeken en het verlossende berichtje stuurde VELD 1. Natuurlijk had ons bestuur ook wel vernomen dat zo’n belangrijk wedstrijd op veld 1 gespeelt moest worden maar we hebben toch in spanning gezeten. langzaam tikte de minuten weg naar een halve finale duel  tussen SVS en Smithoek. De speelsters waren klaar voor de wedstrijd en onze gebruikelijke supporters groep was vandaag verstrekt door opa’s en oma’s tantes of overige familieleden. Ook Wendy was na een lange tijd weer langs de lijn ( bevallen van een tweeling), en zelfs Paul die na een zware operatie op maandag na zijn ontslag uit het ziekenhuis op zaterdagmorgen gelijk naar de velden van SVS was gekomen.

De speelsters gespannen over het feit dat er aardig wat supporters naar hun komen kijken en het spelen op veld 1 natuurlijk, en dan nog over wat knullen die ook zouden komen kijken Pffffff. Na onze warming-up en het controleren van de spelerspasjes op verzoek van Smitshoek kon de wedstrijd van start gaan. Een begin fase waar beiden teams wat afwachtend speelde en het voornamelijk op het middenveld was waar de duels werden uitgevochten. SVS speelde een slordige wedstrijd de eerste minuten en werden ook nog eens vaak afgetroefd inde duels. Smitshoek beschikt over een gevaarlijke rechtsbuiten die vandaag in de punt van de aanval speelde. Ook was ze vaak terug naar het middenveld waar Nabi haar handen vol had. En toch kwam haar eerste gevaarlijke actie niet van uit de punt maar via de rechterkant. Na het passeren van een speelster of drie wist ze van af rechts de bal binnen te schuiven in de verre hoek. De eerste kans was gelijk raak en SVS moest al weer vroeg een 0-1 achterstand goed maken. Het spel van SVS leek machteloos en we kwamen niet verder in de eerste helft dan wat hoekschoppen maar niet echt grote kansen. In de kleedkamer rustig gebleven en mijn vertrouwen uitgesproken dat als we wat meer inzet tonen we deze wedstrijd zeker naar ons toe kunnen halen. Na de aftrap van de tweede helft was daar opeens een heel ander SVS. De duels werden vol aangegaan en de strijdlust was weer eens goed zichtbaar. Binnen 5 minuten was het Esmee die de stand gelijk maakten met een fraai schot van af de zestien meter lijn. SVS was los en het was Smitshoek die niet meer onder de druk vandaan kwam. Het was eenrichting verkeer naar het goal van Smithoek geworden. Het was aanval na aanval en corner na corner, het kon niet lang meer duren of de 2-1 zou binnen vallen. En daar was dan uiteindelijk de verlossende trap van Esmee die SVS een 2-1 voorsprong bezorgde. Na een prachtige hoekschop viel de bal binnen bij de tweede paal. SVS was oppermachtig en de kansen bleven zich maar aanbieden, Britt, Nabielenne, Sophie, Jessy, Femke, Fay alle kwamen in een kans rijke positie maar het was weer Esmee die de deur voor Smithoek nu definitie op slot deed. Het kleine beetje hoop om alsnog een kans naar de finale te krijgen via de penalty’s was nu wel van de baan. SVS die een dramatische eerste helft speelde was in de tweede helft op alle fronten beter, geen kans meer weg geven en een terechte winnaar na 2x dertig minuten. Na het eind signaal van onze fantastische scheidsrechter van vandaag was het een luidkabaal van onze supporters die de speelsters feliciteerden met het behalen van de Finale plek. Ook het bestuur had nog een traktatie achter gelaten in de kleedkamer.

Het wachten is nu op onze tegenstander die nog moet komen uit de wedstrijd Formsport  - Hillegom. Dinsdag avond spelen we weer een beker duel tegen SHO, deze keer is het om een halve finale plek voor de Abel Cup. (Regio Rijnmond Cup)

Daarna kunnen we ons weer gaan consenteren op de Competitie waar zaterdag aanstaande weer Smithoek op bezoek komt. De meiden Smithoek hebben na vandaag wat goed te maken en zal er alles aan doen om niet weer als verliezer richting huis te moeten gaan.

Supporters bedankt voor jullie steun vandaag en bestuur SVS bedankt voor de traktatie.

Nana stond natuurlijk weer klaar om de wedstrijd met camera vast te leggen. Hier de link; https://youtu.be/LeuLNuOZepI