cvv Zwervers E1 - SVS JO11-1

...

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 08

12 maart 2011 8:30

SVS E1 TREKT AAN HET KORTSTE EIND IN  TOPPER TEGEN CVV ZWERVERS.

SVS E1 heeft in een spannende wedstrijd tegen de nummer twee CVV Zwervers met 2-1 verloren.

Na een gelijk opgaande strijd in de eerste helft verloren we de wedstrijd  met name in de tweede helft.

Na een razende start van de tegenstander keken we reeds na luttele seconden tegen een 1-0 achterstand aan, waarbij het opvallend was dat Zwervers met twee man vrij kon staan op de doellijn.

Het bleek echter goed te zitten in de koppies van onze jonkies, want we kwamen steeds beter in ons spel en konden aardig wat kansjes scheppen.

In de tiende minuut konden we dan ook op 1-1 komen na een weergaloze voorzet van Steven vanaf rechts, die het doeltreffende hoofd van Glenn vond.

De rust werd bereikt met deze tussenstand en gezien het spelbeeld denk ik dat we daar mee konden leven.

De tweede helft kwamen we steeds meer onder druk te staan en waren we gevaarlijk vanuit de counter.

Met de kansen die daaruit voort kwamen werd slordig en gemakzuchtig omgegaan.

We werden in de tweede helft afgetroeft door een goed voetballend Zwervers op basis van wilskracht en snelheid, terwijl de power en de wil om te winnen leek te ontbreken bij SVS.

In de vijfendertigste minuut brak dit ons op en kon Zwervers op 2-1 komen. Deze voorsprong gaven ze niet meer uit handen, ondanks nog enkele kansen van onze kant.

De uitslag is in mijn ogen verdiend, want deze keer was Zwervers beter en heeft daarbij een goed voetballend team.

Ook waren de spelers van de tegenstander sportief bezig in tegenstelling van het groepje vaders van deze jongens die bezit hadden genomen van de dugout.

Zelden heb ik zoveel onzin en commentaar vanaf de rand van het veld gehoord bij een pupillenwedstrijd.

Iedere actie van een SVS speler werd met een hoop kabaal getrakteerd op “ scheids dat is toch niet normaal , doe eens wat, etc. “

Men vond het zelf erg grappig gezien het bulderende gelach wat op de opmerkingen volgde.

Ook vond men het nodig om massaal een speler van Zwervers aan te roepen om zijn veters vast te maken om tijd te rekken

Jammer dat de scheids, die in de eerste helft prima floot, deze heren ook nog beloonde om zo’n vijf minuten te vroeg af te fluiten.

Desondanks onze felicitaties aan de spelers van Zwervers

P.s. niet te veel naar je ouders luisteren !

1e minuut   1-0

10e minuut   1-1      Glenn