SVS MO13-1 naar halve finale Abel Cup

SHO MO13-1

Voetbal Rotterdam Abel Cup MO13

7 maart 2017 19:00

Vandaag onze eerste avond wedstrijd van dit seizoen inzet een plaats bij de laatste 4 voor de Abel Cup of anders gezegd Regio Rijnmond Cup MO13.

Tegenstander SHO MO13-1 die samen met onze MO13-2 in de competitie zit, de aftrap was om 19:00 en helaas moesten we vandaag Defhaney missen die ziek thuis de wedstrijd moest volgen via onze groeps app.

De wedstrijd of liever gezegd strijd was eigenlijk al begonnen om 18:15 niet voor de speelsters maar voor de begeleiding en ouders. Op maandag had ik nog even een mailtje verstuurd of SVS wel op de hoogte is van onze avondwedstrijd om de Abel Cup. Op site stond onze wedstrijd nog niet vermeld maar voor het verstrijken van de dag was er inmiddels zonder tegenbericht  de wedstrijd bijgeschreven. Bij aankomst even een bak koffie halen en Ingrid (Bar Juffrouw) vroeg aan mijn of wij een avondwedstrijd hadden. Ze was op de hoogte van een wedstrijd en had de sleutels van de kleedkamers klaar liggen. De eerste stap was gezet maar ik had nog wat meer vragen die ook zij mijn moest schuldig blijven.

Vraag 1; is er ook een wedstrijdformulier omdat dit een wedstrijd is voor de Rijnmond Cup.

Vraag 2; is er ook een scheidsrechter voor vanavond geregeld.

Natuurlijk mag je niet verwachten van ons barpersoneel dat ze ook hier een antwoord op kunnen geven maar ze laten je ook niet in het honderd lopen en ze komen gelijk in actie om je zo goed als mogelijk op weg te helpen. En het zijn juist dit soort momenten dat je de waarde van je team pas echt goed voor ogen ziet. Dan bedoel ik niet mijn speelsters maar mijn leidster en de ouders er omheen. Een ieder was gelijk druk in de weer om de zaken te regelen die nodig zijn voor een wedstrijd. Nana druk om even te checken of er wel echt een scheidsrechter was geregeld, en daarna achter een wedstrijd formulier aan om deze wedstrijd officieel op papier vast te kunnen leggen. Dan na het antwoord via de telefoon van Jan van kruining (onze scheidsrechter Wizard) dat hij niet had door gekregen dat er voor dinsdag 7-3 een scheidsrechter nodig was namen Iris en Debby gelijk de taak op zich om hier een vervanger voor te regelen. We zitten inmiddels op een kwartier voor aanvang wedstrijd en de tijd dringt. Het mooie van SVS is dat er altijd wel personen (vrijwilligers) zijn die je dan meteen uit de brand helpen en bij toeval kwam Iris terecht bij Eric Blaauw die ze wel eens vaker had zien fluiten op de velden van SVS. Eric bedacht zich geen moment en nam de taak op zich om de leiding over deze wedstrijd te nemen al bracht dat hem wel weer inde knoei met de tijden van zijn eigen zoontje. Debby had haar zoon Delano inmiddels benaderd om vandaag als assistent te fungeren. En eigenlijk binnen een half uur was alles als nog geregeld.  De eerste strijd voor deze avond is geleverd en gewonnen en dan nog precies optijd voor aanvang van het Beker duel tussen SVS en SHO.

PFFFFFFF!!!!!

Dan was er nog de strijd voor de dames van SVS MO13-1 die ook nog even geleverd moest worden. Al vrij snel was zichtbaar dat SHO een maatje te klein was voor SVS. Fay die vandaag de eerste drie treffers voor haar rekening nam  tegen een machteloos spelend SHO was gelijk doorslag gevend en de winst was al opzak binnen 15 minuten. SHO bleef wel vol plezier voetballen en de Trainers van SHO zagen het meer als een oefenpartijtje dan de kans om een ronde verder te komen in de Abel Cup. Esmee die liet nog even zien hoe je een Corner er in één keer in trapt en was ook nog eens goed voor drie treffers vandaag. Britt en Noa krulde ook nog even het net bij SHO en die bracht het totaal op een 8-0 overwinning voor SVS.

Je hoort wel eens trainers zeggen dat we sneller moeten zijn in de omschakeling maar vandaag lieten een groepje ouders zien dat zij dit ook in hun mars hebben. Van supporter naar wedstrijd regelaar binnen een split second…. TOP…!!!!!

Ik wil nog even extra mijn dank uit spreken naar;

Eric Blaauw; onze scheidsrechter op het laatste moment.

Ingrid den Otter; Bar en verlichting en natuurlijk voor de koffie en limonade voor de Speelsters van SVS en SHO.

Delano; onze assistent scheidsrechter voor vandaag.

Nana, Iris, Debby; voor het regelen van scheidsrechter met assistent en het wedstrijdformulier.

Maar natuurlijk ook de overige supporters en ouders langs de lijn.

MO13-1 één team op maar ook zeker om het Veld.