SVS houdt de hoop levend

SVS MO15-1

Zuidland MO15-1

Danee Sassen (kopbal)
Onbekend (schot)

Meisjes onder 15 zaterdag, MO15-1, 1e klasse 4

15 april 2017 11:45

Wesley Brevoord

De opdracht is duidelijk. Zelf twee keer winnen en hopen dat koploper DVV’09 nog punten laat liggen. Is het niet vandaag tegen hekkensluiter Barendrecht, dan wellicht volgende week tegen SSS. Onze meiden dienen in ieder geval de volle zes punten te pakken, te beginnen vandaag tegen Zuidland.

Fred en Kevin zijn er een Paasweekendje tussenuit en daarom nemen Jan, Jan, Henry en Diego de coachende honneurs waar. Met meer begeleiders dan wisselspeelster en in een fleurig Paas-geel gelegenheidsshirt trappen onze dames af!

De eerst kans is voor de bezoeksters, als een snelle speelster van Zuidland oprukt tot de goal van Cynthia, die zich echter niet laat verschalken. Daarna zet SVS het op een vrolijk passen en domineert onze ploeg het spel. Na een mooie combinatie met Charine en Nienke komt Safina vrij voor het doel, maar ze schiet de bal naast. Charine ziet een doelpoging voorlangs vliegen. Danée is kansrijk maar vindt de keepster op haar weg en Roos kapt zich goed vrij maar ook haar schot gaat naast. Zuidland verdedigt stug en is snel in de tegenstoot, Shenna, Esra en ook Catey bezweren telkens het gevaar. In de slotminuut van de eerste helft krijgt Roos een corner te nemen en brengt ze de bal uitstekend voor. Danée gaat erop af, zet haar hoofd eronder en kopt de bal onhoudbaar in de verre hoek. Schitterend doelpunt en SVS gaat met 1-0 de rust in.

Onze leeuwinnen starten fel aan het tweede bedrijf, Pascalle geeft mooi diep op Danée maar de keepster stopt haar schot. Nienke krijgt een grote kans na een heerlijk Iniesta-steekballetje van Roos, de keepster weet nog net een hand tegen de bal te krijgen. Net als vorige week revancheert Nienke zich snel en schiet ze haar volgende kans, op aangeven van Pascalle, strak in de hoek: 2-0. Direct komt Zuidland terug en maakt het de 2-1, de wedstrijd is nog niet gespeeld.

SVS moet zelfs oppassen, want Zuidland is nu beter. Cynthia keert een inzet en heeft ook de tweede bal te pakken. Een andere doelpoging van de bezoeksters gaat naast. Alle hens is aan dek. We zien ook Roos meeverdedigen, Lara en Catey verrichten goed werk en Keyleina, al weken een stabiele factor, grijpt veelvuldig in. Onze ploeg kraakt in de slotfase en zelfs Mara’s tong hangt op haar schoenen, maar SVS weet de gelijkmaker te voorkomen en de winst binnen te slepen!

Hard gewerkt, leuke wedstrijd en terechte overwinning. Ondertussen weten we dat DVV ook gewonnen heeft, dus alles komt nu aan op volgende week…

Marcel Verspeek