SVS JO11-1 - Bergambacht E1

19 maart 2011 10:00

John van Bergem

SVS EI BLIJFT NA GOEDE TWEEDE HELFT IN DE RACE VOOR DE TITEL

Na vijftig minuten voetbal konden we vandaag opgelucht adem halen. De drie punten zijn op sportpark Schenkel gebleven, na een wedstrijd met twee gezichten.

Het was even afwachten hoe de jongens op de eerste twee nederlagen van het seizoen, en ook nog eens achtereenvolgend, zouden reageren.

De eerste helft werd er zonder inspiratie en enthousiasme gevoetbald en E1 leek meer tegen zichzelf te voetballen dan tegen de tegenstander.

Bergambacht maakte optimaal gebruik van de afwachtende houding van SVS en kwam in de zeventiende minuut op voorsprong.

Na het tegendoelpunt leek SVS iets meer uit haar schulp te kruipen en was het jammer dat een kopbal van Glenn, na een mooie voorzet van Justin, de paal trof.

Enige minuten later kwam Justin een paar maatjes schoen tekort om een door gekopte bal van Glenn te verzilveren.

Dit waren tevens de enige twee noemenswaardige wapenfeiten van de eerste helft.

De rust werd gebruikt om de jongens wat gretiger aan de tweede helft te laten beginnen. De juiste woorden bleken gesproken want SVS kwam aggressiever en frisser uit de startblokken na de rust.

Er werd meer druk gezet en meer gecombineerd en na drie minuten lukte het Glenn het net te vinden met zijn linker been, uit een afgemeten voorzet van Niels.

Bergambacht stond met de rug tegen de muur en kon slechts sporadisch aanvallende impulsen ten toon spreiden, het doelpunt van SVS hing echter in de lucht.

In de vijfendertigste minuut was het wederom Glenn, die tussen drie verdedigers in de bal uit de lucht plukte en kon scoren, na wederom een gave voorzet van Niels.

Nog geen minuut later kon Niels zelf de score naar 3-1 tillen en bekroonde hiermee een goede wedsrtijd.

Kevin, met een goed schot uit de tweede lijn, en wederom Glenn met een schot op de lat waren dicht bij om de wedstrijd definief in het slot te gooien.

Bergambacht was niet meer in staat om SVS bij te benen en is door het verlies definitief afgehaakt als concurrent voor de titel van E1.

17e minuut   0-1

28e minuut   1-1      Glenn