SVS 1 wint eerste wedstrijd tegen Rijnmond Hoogvliet Sport, maar moet nog vol aan de bak.

SVS 1

Rijnm/Hgvl.Sp. 1

...
Jeroen de Lely (penalty)
Jeroen de Lely (penalty)
... (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 7) MPK 3C - HPK 3D nacompetitie

20 mei 2017 14:00

Sturz, A.

Op een druk bezocht sportpark Schenkel moest SVS vandaag aantreden tegen Rijnmond Hoogvliet Sport. Over twee wedstrijden moeten deze ploegen tegen elkaar gaan uitmaken wie zich voor de finaleronde van de nacompetitie zal plaatsen. Promotie naar de tweede klasse is voor beide ploegen de inzet. Rijnmond dat de derde periode in hun competitie had gewonnen en zelfs de laatste acht wedstrijden kon met veel vertrouwen naar ons sportpark afreizen. SVS was na de winterstop nog sterk begonnen, maar daarna erg wisselvallig geweest.
Vandaag echter stonden onze mannen er weer. Met goed combinatievoetbal werd de tegenstander van vandaag het grootste gedeelte van de wedstrijd onder druk gezet. In de tweede minuut had SVS al op voorsprong kunnen komen. Een voorzet op maat van Wishnu werd door Anthony op doel gekopt. Met de vingertoppen kon de lange RHS keeper nog bij de bal om hem over te tikken. SVS bleef combineren de eerste paar minuten, maar verder dan een simpel schotje van Joran kwam het nog niet. Sterker nog: in de 9e minuut had RHS de leiding kunnen nemen. De voorzet belandde bij de rechtsbuiten die de bal vanuit een moeilijke hoek op doel schoot. Kevin wist de bal te stoppen, maar de rebound kon vrij worden ingekopt door de RHS spits. Gelukkig kopte hij over. In de 11e minuut ging het toch mis voor SVS. SVS mocht zelf een hoekschop nemen, welke simpel in de handen van de RHS keeper terecht kwam. Met een lange uittrap bezorgt hij de bal bij de spits die alleen op Kevin afgaat. Kevin weet nog te redden, maar de RHS spits krijgt de bal terug in de voeten. Hij legt deze keurig breed, waarna een medespeler de bal simpel binnen schiet 0-1. RHS is nu even de bovenliggende partij en vooral de twee behendige middenvelders zijn een plaag voor SVS. In de 20e minuut weet RHS vanaf rand zestienmeter gevaarlijk uit te halen. De bal verdwijnt slechts een centimeter of 20 naast het SVS doel. Hierna gaat SVS weer beter in het spel komen en krijgt meer en meer balbezit. In de 27e minuut leidt dit tot een kansje voor Anthony als SVS bij het uitverdedigen van RHS de bal onderschept. Hij weet de bal echter net niet voldoende kracht mee te geven, waardoor de RHS keeper kan redden. In de 37e minuut is het dan toch raak. Een uittrap van de RHS keeper is niet ver genoeg. Jeroen vangt de bal op en geeft een steekpass op Joran. De bal wordt nog door een RHS verdediger onderschept, maar komt hierdoor bij Anthony terecht. Tussen drie verdedigers door weet hij de bal tegen de touwen te schieten 1-1.
In de 42e minuut geeft Yannick een bal op Joran, die direct de een-twee aangaat met Anthony. Op het moment dat Joran uit wil halen, wordt hij dusdanig uit balans gebracht dat de scheidsrechter SVS een strafschop geeft. Jeroen neemt plaats achter de bal en schiet beheerst de 2-1 binnen.
De tweede helft is het voornamelijk SVS dat in de aanval is. In de 47e minuut een schot van Joran dat via de keeper terug het veld in stuit. Een minuut later een voorzet van Jeroen op Yannick. Zijn kopbal is net te zacht en kan worden gevangen door de keeper. In de 58e minuut krijgt SVS toch loon naar werken. Een voorzet van Joran wordt verkeerd beoordeeld door een RHS verdediger en hij krijgt de bal tegen de hand. SVS krijgt hierdoor de tweede strafschop van de middag. Ook nu maakt Jeroen geen fout 3-1.
In de 72e minuut een kans voor RHS maar de kopbal verdwijnt over het SVS doel. In de 78e minuut de grootste kans voor SVS om de marge te vergroten. Nick speelt de bal op Anthony die zijn tegenstander uitkapt en de bal over de inglijdende RHS keeper schiet. Helaas beland de bal op de paal. In de 82e minuut legt Anthony de bal op Julian. Hij moet de bal echter vanuit een te lastige hoek schieten en de keeper kan redden. In de 88e minuut SVS laatste wapenfeit als Xander een voorzet geeft op Roy. Met een volley schiet hij de bal op doel, maar de RHS keeper weet deze knap uit de benedenhoek te tikken. SVS lijkt genoegen te nemen met een 3-1 overwinning en op dat moment slaat RHS nog toe. Eerst weet de spits alleen op Kevin af te gaan, die keurig weet te redden. Een minuut later een actie op de achterlijn van SVS, waarbij een overtreding wordt gemaakt en ook RHS een terechte strafschop krijgt. Deze wordt binnen geschoten, waardoor een 3-2 uitslag de eindstand is.
Dinsdag moet SVS om 20 uur de return spelen in Hoogvliet. Bij een gelijk spel of overwinning is SVS door naar de finale ronde. Bij een verlies van 1 doelpunt verschil moet er een verlenging en eventueel strafschoppen komen. Bij een verlies van meer dan twee doelpunten verschil is SVS uitgeschakeld. Kortom, de wedstrijd is nog lang niet gespeeld. Rijnmond zal thuis alles op alles zetten om de finale te bereiken. Wij hopen op u support en wensen de mannen veel succes.