Spirit E2 - SVS JO11-2

E-Pupillen (voorjaar) 2e klasse 09

19 maart 2011 9:45

23-03-2011;

Iets later dan dat jullie gewend zijn dan eindelijk een verslag van de wedstrijd Spirit e2 - SVS e2.

Deze wedstrijd stond in het teken van de sportieve revanche, hadden we immers thuis niet nipt verloren? Verder was er nog een kleine theoretische kans op de titel, dus een overwinning was noodzakelijk.

SVS begon voortvarend en vooral in het eerste kwartier was het 1 richtings verkeer richting Ouderkerks doel. Helaas was de factor geluk en pech zeer nadrukkelijk aanwezig, de bal wilde er niet in!

Spirit kwam tegen de verhouding in op voorsprong na een slechte communicatie tussen de defense en de keeper. De 2-0 viel vlak voor rust en kwam voort uit een mooie aanval waarbij de spits een fraaie pas beheerst afronde.

Na rust was het een gelijkopgaande strijd waarbij beide ploegen recht hadden op een doelpunt. Dat viel na 5 minuten in het voordeel van Spirit waarna de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was.

Na een aanval van SVS moest de keeper van Spirit op een hard schot van Quincy een rebound weggeven en wie anders dan goaltjesdief Damian was er als de kippen bij om de hatelijke 0 van het scorebord te laten verdwijnen. Helaas was er te weinig tijd voor de aansluiter en kon Spirit zelfs nog een 4e keer doel treffen. 4-1, niets tegenin te brengen. Met nog twee zware wedstrijden voor de boeg, uit tegen Oudewater en thuis tegen Schoonhoven zit er hooguit nog een derde plek in voor de e2.

Nu de druk van het presteren eraf is kan het nog een leuk slot van deze zware voorjaarscompetitie worden.