SVS JO15-2 deelt de punten

... (e.d.)

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

30 september 2017 10:00

Na de domper van afgelopen week tegen Xerxes JO15-3 was het tijd voor de eerste thuiswedstrijd van SVS JO15-2 van de competitie. De warming-up verliep een beetje rommelig, alsof de mannen niet helemaal bij de les waren en dachten dat ze tegen een ploeg die verleden week met 5-1 op de broek hadden gehad een gemakkelijke ochtend zouden krijgen. Dat bleek al heel vlug niet het geval te zijn.

Gelijk vanaf de aftrap werd de bal door Zoetermeer diep de hoek ingespeeld, de achterlijn kon worden gehaald, de voorzet kon worden gegeven en er kon vrijelijk worden ingekopt. Wij spreken hier over 20 seconden zuivere speeltijd, 0-1. Het is duidelijk dat de technische staf niet te spreken was over zoveel onoplettendheid. De mouwen moesten worden opgestroopt en de tegenstander moest onder druk worden gezet. Langzaam kwam SVS JO15-2 er dan ook uit en het probeerde kansen te creëren. De druk betaalde zich al vlug uit want door miscommunicatie achterin bij Zoetermeer JO15-4 schoof de laatste man de bal langs zijn uitlopende keeper, 1-1. Er was veel strijd op het middenveld de eerste helft, met een licht overwicht voor SVS, maar beide ploegen kwamen niet tot scoren.

Je zou zeggen dat zelf jong adolescenten leren van hun fouten, maar dat bleek dit weekend niet het geval te zijn. Na de pauze speelde SVS JO15-2 slap, futloos en inspiratieloos en werd ver teruggedrongen op de eigen helft. Robin kreeg het druk en kon samen met Jaimy en Rui, die beiden op de lijn redding brachten, het doel schoon houden. Pas ver in de tweede helft kwam SVS een beetje onder de druk uit en kon twee prima kansen creëren. Het eerste schot van Bradley, met links, was een prooi voor de keeper en bij de tweede, na een prima actie van Kian op rechts en een strakke voorzet, kwam Bradley net te laat inglijden. Het slotakkoord was voor Zoetermeer die al een paar maal eerder met snelle counters de verdediging het nakijken gaf. Wederom kon de bal vanaf links worden voorgegeven maar het tweede doelpunt van de bezoekers werd verzilverd vanuit buitenspel, wat natuurlijk wat commotie tot gevolg had. Aangezien dit het laatste wapenfeit was, is het eerste punt van de competitie binnen voor SVS JO15-2.

De toeschouwers hebben zich niet verveeld. Het was een leuke pot voetbal om naar te kijken. Natuurlijk had er meer ingezeten maar het is duidelijk dat iedereen kon leven met een 1-1 gelijk spel. Voetbaltechnisch scoort iedereen wel een voldoende maar voetbal is zoveel meer dan tegen een bal aanlopen. Er kan wat gesleuteld worden aan de spreekwoordelijke omschakeling en het zodanig gaan staan dat je altijd aanspeelbaar bent. Het grootste gedeelte van de tijd heb je de bal namelijk niet, dus zorg dat je vrij staat, kom in de bal en ga de combinatie aan, dan komen de doelpunten vanzelf. Voetbal is vooral ook een mentaal spelletje. Aangezien een gezonde geest ook graag in een gezond lichaam zit, denk aan de krachttrainingen op dinsdag en donderdag. Deze zijn om half 7 op de strook naast veld 2 voorafgaand aan de reguliere training. De volgende week spelen de mannen weer thuis, om 10.00h tegen Alexandria’66 JO15-4. Tot dan!