Slordig SVS JO15-2 deelt weer de punten

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

7 oktober 2017 10:00

Gertine Barneveld

De hemelsluizen stonden weer open afgelopen weekeinde. Dit had tot gevolg dat veld 3 en 4 vrijdag al waren afgekeurd. Gelukkig voor de mannen van JO15-2 was toen ook al bekend dat zij ingedeeld waren op veld 2 voor de streekderby tegen Alexandria’66 JO15-4. De bezoekers hadden in hun eerste wedstrijd flink uitgehaald tegen Hillegersberg maar moesten de wedstrijd daarop net hun meerdere erkennen in Xerxes. SVS JO15-2 was dus gewaarschuwd.

De slappe start van vorige week tegen Zoetermeer mocht niet worden herhaald. SVS begon ook geconcentreerd aan de wedstrijd en was in het begin Alexandria de baas. Het spel was wel wat rommelig. In plaats van de bal in de voeten te spelen kwamen de meeste ballen hoog binnen bij de medespelers. Dit kostte waardevolle seconden om de bal te controleren en de aanval voort te zetten. Bradley dacht de score te kunnen openen, maar deed dit vanuit een vermeende buitenspelpositie. Alexandria begon aan te dringen en kwam steeds vaker op de helft van SVS te spelen. Uit één van de corners kon ongehinderd worden binnengekopt, 0-1. SVS JO15-2 probeerde weer het initiatief te pakken en drong Alexandria steeds verder terug. Doordat één van de verdedigers iets te hard aan de noodrem trok kwam SVS 10 minuten voor tijd in een overtalsituatie en wist deze te benutten. Een lage voorzet vanaf links werd Neo slim verlengd en verdween via een been van Alexandria over de doellijn, 1-1. Bij doelschoppen van Robin staat SVS meestal onbewegelijk op de middenlijn, mede omdat Robin dit gemakkelijk redt. Echter komt het wel eens voor de gewenste afstand niet gehaald wordt. Uit zo’n situatie kon één van de Alexandria aanvallers zich over de bal ontfermen en een hevig balende keeper omspelen, 1-2, tevens ruststand.

Na de pauze kon SVS niet echt lekker doorpakken en Alexandria probeerde de marge te vergroten. In plaats van zich voetballend een weg naar voren te wringen werd te vaak voor de lange bal gekozen. Toch kwam SVS JO15-2 langszij doordat Saïd zijn hoekschop ineens in het doel zag verdwijnen, 2-2. Op jacht naar de volle buit werd er besloten om één op één achterin te gaan spelen en dat verlichtte de druk op de defensie enorm. SVS kreeg weer grip op de wedstrijd, maar dit leidde niet meer doelpunten zodat ook deze wedstrijd de punten gedeeld moesten worden.

Blijf altijd uitgaan van het eigen kunnen en probeer altijd te blijven voetballen. Blijf trainen op het goed inpassen van de bal, in de voeten, niet op borst of lendehoogste, blijf in beweging en zorg dat je altijd aanspeelbaar bent, ook vanuit standaardsituaties zoals vrije trappen en doelschoppen. Dit soort mechanismes moeten erin slijten, dan gaat het voetbal bijna als vanzelf. Aankomende zaterdag spelen de mannen om 13.15h bij TOGB, maar eerst tweemaal trainen. Vergeet niet, voor het begin van de trainingen is er om 18.30h een half uur krachttraining op het kunstgrasstrookje naast veld 2. Van een beetje meer kracht is nog nooit iemand minder gaan voetballen. Tot op de trainingen dus.