SVS JO15-2 moeizaam naar de eerste overwinning

Onbekend (solo)

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

14 oktober 2017 13:15

Op deze prima nazomerdag konden de mannen van SVS JO15-2 om 13.15h de kunstgrasweide op in het mooie Berkel en Rodenrijs voor de vierde wedstrijd van het seizoen tegen TOGB JO15-6. De afgelopen wedstrijden zijn verre van soepel verlopen voor de jonge Capellenaren. Soms te slap en voor de goal besluiteloos is niet het recept voor veel doelpunten. Dat moest dus beter, te beginnen vandaag.

Helaas werd deze trend de eerste helft voortgezet. Jamie was eigenlijk  de enige die lekker fel de duels inging en deze dan ook moeiteloos won. TOGB JO15-6 is een eerstejaars C-team dat nogal moeite heeft met fysiek spel. Zeker in de eerste helft werd hier te weinig gebruik van gemaakt. SVS was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij, maar verzuimde om door te drukken. Het stokte voor SVS weer bij de 16 meterlijn van de tegenstander. Er werd te veel tijd genomen voor het goed leggen van de bal waardoor schietkansen verloren gingen, te veel balcontacten waren nodig terwijl op de training gehamerd wordt op aanname met het verkeerde been en uithalen met de goede. De weinige ballen die wel op doel waren, waren een prooi voor de keeper omdat deze te hoog werden ingezet. TOGB is drie maal op de helft van SVS geweest in de eerste helft en SVS heeft drie maal op het doel van TOGB geschoten. Dat is ongeveer de samenvatting van de eerste helft.

De technische staf maakte in de rust korte metten met deze houding. De doelen werden nog eens haarfijn benoemd, winnen, als het kan met goed voetbal, maar weg gaan met minder dan drie punten zou een blamage zijn. Dit werd ter harte genomen door SVS JO15-2 want bijna alle duels werden vanaf nu gewonnen. Bryce lanceerde met een bekeken bal van achteruit Kian die alleen op de keeper afging  en onbaatzuchtig de bal aflegde op Niels, die de score opende, 0-1. Dit brak gelijk het verzet van TOGB want alles stond achterin naar elkaar te kijken toen de keeper een hard schot pareerde en Niels alle vrijheid had om zijn tweede te maken, 0-2. De eindstand werd door Neo op 0-3 bepaald na een solo vanaf het middenveld door de verdediging van TOGB heen.

De overwinning was verdiend, maar er moet toch slimmer worden gevoetbald. Ga niet per se voor eigen succes, speel over als iemand anders er beter voor staat maar als je in kansrijke positie bent zo’n 20 meter voor het doel en de ruimte is er, benut het dan. Blijf ook voetballen zonder bal, zorg dat je vrij loopt, niet staat, doe alles vanuit de beweging, dan heb je een voorsprong op de directe tegenstander. Dinsdag is er geen training, woensdag een oefenwedstrijd thuis om 19h tegen TOGB JO15-4. Donderdag weer trainen. Geniet van het mooie weer, de Herfstvakantie en tot woensdag.