Tweede overwinning voor SVS JO15-2

Kian Hess (schot)

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

4 november 2017 11:00

Vandaag was er op papier iets te halen voor de mannen van JO15-2. De tegenstander, Soccer Boys JO15-3, stond namelijk twee plaatsen onder de Capellenaren, die gezien het spel van de afgelopen weken, eigenlijk te laag staan, namelijk op de 7de plek. Er waren een hoop afmeldingen te noteren bij SVS. Gelukkig konden wij rekenen op de inbreng van Sontje en Iqbal zodat er toch nog twee wissels waren.

SVS begon goed en zette geluk druk op de tegenstander. Dit resulteerde gelijk in een dot van een kans voor Kian, maar die schoot tegen de keeper aan. Even later was het Neo die aan de rechterkant doorgang zocht en de bal klaar legde voor Sontje die beheerst intikte, 0-1. Daarna viel alles stil bij SVS en kreeg Soccer Boys de ruimte om te gaan voetballen. De aansluitingstreffer werd over Robin heen geschoten, 1-1, en nog steeds speelde SVS met de handrem erop. Een overduidelijke achterbal werd door de scheidsrechter omgezet in een corner, welke er ook pardoes in de verre hoek gedraaid werd, 2-1, tevens ruststand.

De technische staf moest in de rust orde op zaken stellen. Het gat op het middenveld moest worden gedicht, het spel moest vaker verlegd worden in plaats van alles over de linkerkant te spelen en men moest dichter op de tegenstander kruipen. Dit resulteerde gelijk in het begin tot de 2-2 door Iqbal die prima de voorzet vanaf rechts kruislings binnen schoot. SVS bleef nu wel de druk op de tegenstander houden en na prima werk van Sontje en een mooie combinatie kon Iqbal zijn tweede van de dag binnen schieten, 2-3. Er werd lekker fysiek gevoetbald van beide kanten en het was best een leuke wedstrijd om naar te kijken. SVS was de meest aanvallende ploeg en Kian kon de afgeslagen bal van Tyrell binnen schieten om de 2-4 eindstand te noteren.

Dit was een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was er één om na 10 minuten te vergeten. De tweede helft was weer van het niveau dat wij de afgelopen weken gewend waren. Blijf scherp en blijf elkaar neerzetten. Met het spel dat de trainers graag willen zien moet er veel gecommuniceerd worden op het middenveld. Dit moet er nog echt inslijten. Dit is echter wel een onderdeel van het voetbal. Prima overwinning. Volgende week spelen de mannen bij en tegen BVCB JO15-4 om 12.30h. Kom allemaal trainen dinsdag en donderdag en sla de krachttraining niet over. Het werkt, echt.