SVS JO15-2 leidt vriendschappelijke thuisnederlaag

TOGB JO15-4

18 oktober 2017 19:00

Leendert de Bruin

Na de duidelijke overwinning van afgelopen zaterdag op TOGB JO15-6 stond vandaag een oefenwedstrijd tegen TOGB JO15-4 op de agenda. Dit team stond onder leiding van een van de oude voetbalmaatjes van trainer/leider Dimitri, dus er stond wat op het spel. Naar verluidt speelde dit team in dezelfde klasse als de tegenstander van zaterdag, dus dat zou een niet al te moeilijke klus worden. Jammer genoeg werd het geen gemakkelijke avond.

TOGB zat er vanaf het begin strak op, speelde fel, won ieder duel en zette vloeiende aanvallen op met één, twee maal de bal raken, driehoekjes etc, zoals het hoort eigenlijk. Voordat SVS door had wat er aan de hand was, lag de bal al achter Robin. Vanuit een scrimmage links voor het doel werd de bal vanaf 20 meter snoeihard in de rechter hoek gepegeld, 0-1. Daarna werd SVS JO15-2 een klein beetje wakker, zich realiserende dat deze tegenstander van een heel ander formaat was. De opbouw werd meer verstoord, maar SVS bleef reactief voetballen en anticipeerde niet op wat de tegenstander ging doen. Zodoende waren de mannen altijd één stap te laat. TOGB zat SVS dicht op de huid zodat de thuisploeg maar moeizaam richting het doel van de tegenstander kon komen. Amin scoorde op de valreep nog wel, maar deed dit vanuit een buitenspelpositie zodat met een achterstand aan de aanmaaklimonade werd begonnen.

SVS JO15-2 was schijnbaar nog onder de indruk van de donderspeech van de technische staf in de rust, want direct na de aftrap werd de bal afgetroggeld en ging de spits van TOGB direct op Robin af die knap in een lastige één op één situatie de ploeg op de been hield. TOGB deed er nog een schepje bovenop en brak vroegtijdig alles af wat SVS op wilde bouwen. Een aantal mannen gingen voorop in de strijd en het voetbal werd harder, maar bleef fair. SVS werd verder teruggedrongen en de 0-2 viel vanuit een bekeken schot vanaf de 16 meter in de linker hoek. SVS kon daar gelukkig wel iets tegenover zetten en Tyrell werd gelanceerd met een diepe bal achter de verdediging van TOGB en de aansluitingstreffer kon op de borden, 1-2. SVS probeerde naar voren te voetballen en kwam er wat meer uit, maar bleef kwetsbaar achterin voor de snelle counters. Een afgeslagen bal werd vanaf 20 meter op doel geschoten en verdween precies tussen de lat en de graaiende vingers van Robin het doel in, 1-3. De pijp begon leeg te raken bij SVS JO15-2 en de bank voller met mannen met pijntjes. In het slotakkoord bleek lamlendigheid troef bij SVS. De zoveelste corner kon weer worden weggewerkt maar kwam terecht bij één van de vier (!) volledig vrijstaande Berkelnaren op de rand van het 16-meter gebied die snoeihard uithaalde, 1-4, tevens eindstand.

Na een slap begin was het voor iedereen duidelijk dat men vol aan de bak moest om tegen dit team van TOGB iets te bereiken. Navraag leerde dat TOGB JO15-4 in de tweede klasse uit komt in plaats van de eerder vermeende vierde klasse. Een aantal mannen van SVS JO15-2 kon aanpikken bij het strakke tempo en probeerde te blijven voetballen, ondanks de felle tegenstand. Bij een aantal anderen werd duidelijk dat er nog danig gesleuteld moet worden om fysiek en mentaal zo fit te worden dat men boven zichzelf uit kan stijgen in wedstrijden waar het toe doet. De woorden van de technische staf in de kleedkamer na afloop waren zalvend, maar met een duidelijke waarschuwende ondertoon voor enkelen. Blijf als team spelen en blijf elkaar steunen, door dik en dun. Donderdag is er geen krachttraining, alleen de reguliere, geleid door Gerard aangezien Dimitri zijn 10-jarig huwelijksjubileum moet vieren. Dimitri en Mascha, van harte gefeliciteerd namens het gehele team. Zaterdag is de bekerwedstrijd tegen Spirit, thuis om 10h.