SVS JO15-2 houdt stand tegen koploper Nieuwerkerk

Onbekend (scrimmage)

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

25 november 2017 10:00

Holland Sport - Scheveningen, ADO - Utrecht, Ajax - Feyenoord en dan heb je natuurlijk Nieuwerkerk - SVS, de streekderby van Rotterdam en omstreken. Pittige bijkomstigheid is dat Nieuwerkerk de ongeslagen koploper van de poule is. De mannen van SVS JO15-2 konden de haarloze borsten natmaken.

Gelukkig was het droog, want de temperatuur kruipt langzaam naar beneden. Met een doorbrekend zonnetje over de lengte van het veld kon het wel eens gevaarlijk worden voor de keepers. Beiden waren gewaarschuwd. Nieuwerkerk knalde uit de startblokken en probeerde SVS direct bij de strot te grijpen. Het duurde even voordat SVS JO15-2 gewend was aan de druk en had moeite met de organisatie. Heel simpel kon de bal op de spits worden ingespeeld in het midden, die draaide weg en schoot de bal hard de hoek in, 1-0. SVS toonde veerkracht want 2 minuten later legde Amin, via de kluts met de keeper, de bal over de lijn, 1-1, na 6 minuten. De toeschouwers gingen er eens goed voor zitten op de tribune van veld 1. Vanaf dat moment ontspon zich een boeiend duel, fysiek en voor het merendeel op het middenveld. Beide ploegen probeerde te voetballen en SVS zocht wat vaker de counter met de diepe bal. Echt veel kansen leverde dit niet op en doordat Robin in de laatste minuten van de eerste helft zeer kundig redde, kon de rust met een gelijke stand worden gehaald.

Na de thee, geen limonade dit keer, werd SVS helemaal vastgepind op de eigen helft. De achterhoede kraakte, boog, maar barste niet. Jeremy verving kundig Bryce als laatste man en vormde samen met Badr het hart van de verdediging. Mustafa, Jamie en Niels probeerde de zijkanten droog te houden en moesten en passant en nodige veldslagen uitvechten. Het regende corners voor Nieuwerkerk maar, in tegenstelling tot eerdere wedstrijden, kon SVS nu wel onder de bal komen en het gevaar keren. Langzaam, heel langzaam kon SVS zich onder de druk uitworstelen en wat meer richting de middenlijn gaan voetballen. Spaarzaam waren de momenten van SVS voor het doel van Nieuwerkerk tijdens de tweede helft, maar je hebt maar 1 kans nodig. Zoals eerder gezegd, de zon brak af en toe door en scheen in de tweede helft vol in het gezicht van de keeper van Nieuwerkerk. Deze had moeite om een vrije trap van SVS te verwerken en de bal ketste van zijn lichaam af. Tyrell was er als de kippen bij en in een direct duel wist de keeper de bal nog wel weg te werken maar met twee passen was Tyrell er weer bij en hakte de bal in de verre hoek, 1-2. Met nog drie minuten op de klok was het een kwestie van rondspelen voordat de prima leidende scheidsrechter voor het laatst floot. De ontreddering bij Nieuwerkerk en de ontlading bij SVS waren groot, zullen wij maar zeggen.

Om in het holst van de leeuw van de koploper te winnen zijn een aantal dingen nodig, passie, strijd, een beetje geluk en vooral inzet zijn er een aantal van. Niemand verzaakte en er werd constant met rugdekking verdedigd. De voorhoede sleurde mee en probeerde druk op de verdedigers het houden om zo kostbare tijd te winnen. Het middenveld schoof prima mee en de achterhoede toonde karakter. De overwinning is een teamprestatie waar de spelers, oké, en misschien ook een beetje de technische staf, trots op kan zijn. Prima gedaan heren, maar nu niet denken dat wij de wereld ineens aankunnen. Blijf trainen, ook krachttraining is hier een onderdeel van. Volgende wedstrijd is op 2 december, thuis om 10h tegen laagvlieger VVOR. Denk hier niet te lichtzinnig over! Hou focus. Tot op de training en als je niet kan dan bel je zelf af, zoals afgesproken.