SVS JO15-2 wint van de hekkensluiter

Kian Hess (schot)

Onder 15, JO15-2, 4e klasse 13

9 december 2017 10:30

Niet iedereen is een buitenmens, maar niemand is een binnenmens. Kent u die reclame? Er waren vandaag niet veel mensen die echt naar buiten wilde. Het regent/sneeuwt nu al geruime tijd, dus dikke kans dat het voetbal is afgekeurd. Ja, als je bij SVS op veld 3 of veld 4 staat ingepland wel. Echter niet bij Hillegersberg, want daar zijn twee van de drie velden kunstgras, dus grote kans dat het door ging, en verrek, ondanks dat er dikke druppels, dikke hagel en grote natte sneeuwvlokken uit de hemel kwamen was het matchday voor de mannen van SVS JO15-2, tegen hekkensluiter Hillegersberg JO15-3.

Dat dit team met maar 1 punt onderaan staat en meerdere wedstrijden met dubbele cijfers heeft verloren zou garant moeten staan voor een doelpuntenfestijn. Ondanks dat de mannen vorige keer in een titanenstrijd de koploper heeft verslagen ligt nu gemakzucht op de loer. Zeker met dit natte weer was het zaak dat trainer Dimitri (beterschap gewenst Gerard) de mannen gefocust kreeg. Helaas doen kou, stromende regen, hagel en sneeuwbuien het spel van 14-jarige mannetjes niet echt goed. Natuurlijk was SVS de bovenliggende partij maar er werd niet goed gecommuniceerd waardoor er veel balverlies werd geleden. Tot aan de 16 meterlijn van de tegenstander leek het wel te gaan, maar daarna verviel SVS toch weer in dezelfde fout, overspelen waar geschoten moest worden, schieten waar overgespeeld had moeten worden. Toch kon Mustafa de wedstrijd openbreken door vanaf links het 16 metergebied binnen te komen en de bal in de verre hoek te prikken, 0-1. Hillegersberg kwam zelfs een paar maal gevaarlijk door en Robin moest zelfs aan de slag. Er werden aardig wat kansen om zeep geholpen maar Kian kon er voor de rust nog één bijprikken, 0-2.

De eerste helft was er één om snel te vergeten. De tegenstander speelt op hetzelfde veld en onder dezelfde omstandigheden, dus dat mag geen excuus zijn. Er werd wat harder gespeeld en SVS probeerde de druk een beetje op te schroeven maar het niveau ging niet met sprongen omhoog. Kian ramde de bal na 10 minuten vanaf rechts mooi tegen de touwen, 0-3. Jeremy maakte de 0-4 vanuit een afgeslagen bal van de keeper. Hillegersberg kwam er mondjesmaat uit maar wist niet meer zo gevaarlijk te worden als in de eerste helft. Toch moest de achterhoede van SVS waakzaam blijven. Na iets wat op een redelijk vloeiende aanval leek kon Jeremy de eindstand op 0-5 bepalen.

Het was niet best. Het weer zal hierin een rol hebben gespeeld maar het baart een beetje zorgen dat SVS JO15-2 toch reactief voetbal speelt. Dat is prima als je tegen sterke teams speelt, maar niet tegen de zwakkere broeders. Blijf scherp, ook in dit soort potjes. Er wordt nog gewoon getraind en volgende week spelen de mannen thuis, om 10h tegen Smitshoek JO15-5, voor de beker. Daarna is er winterstop en is het complex gesloten t/m zondag 7 januari. Allemaal trainen!