SVS JO15-2 boekt zakelijke overwinning

Kian Hess (afstandschot)

28 april 2018 13:45

Peter Heusdens

Met de Meivakantie voor de deur zou je zeggen dat het moeilijk zou zijn om genoeg mensen op de been te brengen. Gelukkig zijn de ouders van de mannen van SVS JO15-2 niet van die reislustige types, want iedereen was er. De reservebank was dus weer goed gevuld.

Na de klinkende overwinning van vorige week was het zaak om ook tegen het lager geklasseerde Excelsior’20 de flow vast te houden en een zakelijke overwinning uit het vuur te slepen. Echter, de mannen van SVS waren er niet helemaal bij om 13.45h. Er werd te veel balverlies geleden op het middenveld, te veel individuele acties aangegaan en voorin te veel gebreid alvorens op doel te schieten. Het duurde dan ook even voordat SVS JO15-2 op voorsprong kwam uit een onduidelijke situatie voor het doel van Excelsior’20. Na het wat heen en weer getik werd de bal eindelijk breed gelegd op een volledig vrijstaande Kian, die kruislings kon binnen schieten, 1-0. Helaas kon SVS niet lang van de voorsprong genieten. Er werd niet resoluut genoeg ingegrepen op de linkerflank en de rechter aanvaller kon zich langs twee, drie man wurmen en de bal vanaf de achterlijn terugleggen op een volledig vrijstaande medespeler, 1-1, tevens ruststand.

De vertoning tot op heden verdiende geen schoonheidsprijs en trainer Dimitri moest alles weer goed op zijn plek zetten. SVS zocht openingen maar moest al vrij vroeg in de tweede helft een aantal corners achter elkaar toestaan. Toch leverde dat geen gevaar op en SVS zetten Excelsior’20 steeds meer vast op de eigen helft. Niels, ingebracht als links buiten wist de bal mooi met een half schot, halve lob achter de keeper te krijgen, 2-1. Daarna had de keeper van Excelsior’20 de bal vanuit een corner niet vast en verloor de controle over de bal in een duel met Tyrell. De afgeslagen bal was een prooi voor Neo, 3-1. Het slotakkoord was voor Kian, die een voorzet vanaf de rechterkant in de verre linker hoek zag zeilen, 4-1.

Een zakelijke overwinning, die vooraf gevraagd werd door de trainer, is dan toch moeizaam binnen gesleept. Het was niet best maar dit kwam ook mede door toedoen van de tegenstander die fel op de huid van SVS zat. Hierdoor komen de mannen van meer onder druk te staan en komen minder aan spelen toe. Blijf hier scherp op door ook zonder bal aan het spelletje mee te doen en niet pas als je de bal krijgt aangespeeld. De volgende wedstrijd is op dinsdag 8 mei om 18.30h thuis tegen Leonidas JO15-2. Tot die tijd, gewoon allemaal komen trainen.