SVS JO15-2 laat zege glippen

Tyrell Richardson (afstandschot)
Onbekend (penalty)

17 februari 2018 12:30

Eindelijk begon de tweede competitiehelft ook voor de mannen van SVS JO15-2. Met een goed gevulde ziekenboeg was het voor trainer Dimitri een fijn gevoel om Berat en Ramon mee te kunnen nemen na hun ochtendwedstrijd om de gelederen van de C2 aan te vullen.

Na enige donkere en vooral natte weken breekt nu een tijd van wat stabieler winterweer aan. De fletse middagzon deed haar best om de temperaturen boven het nulpunt uit te tillen. De eerste helft begon wat onwennig, wat niet gek is na zo’n langere periode dat er niet gespeeld kon worden. Met alleen training krijg je de kopjes niet scherp. SVS had wel overwicht maar het duurde even voordat het eerste doelpunt op de borden kon worden gezet. De keeper van Hermes zat gruwelijk mis bij een bal die zo weggetrapt had kunnen worden en Bradley lette goed op. De zchterlijn werd gehaald en de bal werd op maat op Neo gelegd, die zels nog even de bal goed kon leggen en de hoek voor het uitzoeken had, 0-1. De onzekerheid van de keeper werd uitgebuit door Tyrell die met een afstandschot voor de 0-2 tekende. Daarna volgde een wat mindere fase waarin SVS JO15-2 gas terug nam en de duels niet meer aanging. Robin redde in een één op één situatie en Bryce redde daarna nog de rebound op de lijn. Genoeg tijd zou je denken voor de verdediging van SVS om aan te sluiten en zo mee te helpen het goal schoon te houden. Helaas was dat niet het geval zodat de rust met 1-2 werd ingegaan.

In de tweede helft was SVS de bovenliggende partij en verzuimde al vroeg afstand te nemen. De onzekere keeper van Hermes werd niet vaak meer op de proef gesteld en de voorwaartsen van SVS probeerde de bal bijna over de lijn te lopen. Als het voorin niet loopt, dan kan je achterin wachten op moeilijkheden. Hermes kon de aansluitingstreffer noteren vanuit een van richting veranderde vrije trap nadat Bryce aan de noodrem had getrokken, 2-2. Gelukkig toonde de mannen van SVS veerkracht en een schot op doel werd met de hand beroerd door een verdediger. De bal ging over de lijn maar de scheidsrechter besloot toch te fluiten voor een penalty, waarschijnlijk om de verdediger te kunnen bestraffen met een tijdstraf. Saïd hield het hoofd koel en bracht SVS weer op voorsprong, 2-3. Daarna dachten de mannen de wedstrijd uit te kunnen spelen in plaats van de voorsprong verder uit te bouwen. In de allerlaatste aanval dwong Hermes nog een hoekschop af die snel en goed genomen werd. Geheel vrij kon in de allerlaatste seconde een Hermes hoofd de bal hard tegen de touwen koppen om zo de onverdiende 3-3 stand veilig te stellen. Het opstootje na afloop met een heethoofdige coach van Hermes was geheel onnodig en een leermoment voor de volgende keren. Wij danken iedereen die geholpen heeft om het geheel tot bedaren te brengen.

Dit gelijk spel voelt als een nederlaag en was geheel onnodig. Ga compacter voetballen en zit de tegenstander vroeg op de huid. Een aantal mannen gaan pas lopen als de bal ingespeeld wordt. Dit moet echt eerder gebeuren. Voetbal is een spel dat voor 95% zonder bal wordt gespeeld. Beterschap voor de ziekenboeg en dinsdag allemaal weer op de training.