SVS JO15-2 steelt de eerste overwinning

Assist: Onbekend

10 maart 2018 12:00

Eric Blaauw

Na drie weken konden de voetbalschoenen ook eindelijk worden ondergebonden op een zaterdag. Voor een aantal zou het zoeken geweest zijn waar de kiksen gebleven waren, want de trainingsbereidheid van een aantal jongens was in de afgelopen koude periode ver te zoeken. Mensen, trainer Dimitri doet dit voor zijn lol, probeert de jongens beter te maken en stopt soms zelf eerder met werken om op tijd voor de groep te staan. Vaak rijd hij hier het halve land voor door. Laat hem niet in de kou staan, letterlijk, alsjeblieft.

De opstelling moest nog even om 11h veranderd worden omdat er een aantal spelers niet op het aangegeven verzameltijdstip aanwezig waren. Niet op tijd is beginnen als wissel, dat moet nu toch wel duidelijk zijn. Blijdorp JO15-2 bleek aan het begin een stuk gretiger te zijn dan de vorige tegenstander, Hermes DVS. De achterhoede stond compact en SVS had moeite om hier voetballend doorheen te komen. Opvallend was de kleine linksbuiten van Blijdorp, amper twee turven hoog maar razend snel en heel behendig met een bal. De verdediging van SVS had hier haar handen meer dan vol aan. Zoals gezegd liepen de aanvallen van SVS JO15-2 stuk op de laatste linie van Blijdorp JO15-2. Wel kon er gevaar worden gesticht door de bal achter de laatste linie te leggen en het vanaf de achterlijn te proberen. Hoewel hier het meeste gevaar uit voort kwam, kwam SVS JO15-2 op voorsprong vanuit een standaardsituatie. Een vrije trap op zo’n 30 meter van het doel van Blijdorp werd door Amin panklaar op het hoofd van Bradley gelegd, toch niet de grootste. Die kopte de bal mooi rechts onder de lat, 1-0. Direct daarna scoorde Kian de 2-0, maar deze werd alsnog afgekeurd. Blijdorp schroefde de druk op en Robin moest een paar keer erg nuttig reddend optreden. SVS mocht van geluk spreken dat de scheidsrechter de overduidelijke handsbal van Mustafa in deze fase over het hoofd zag zodat de rust met een nipte voorsprong kon worden gehaald.

In de tweede helft zette Blijdorp SVS helemaal vast. Er werd een handbalverdediging opgetrokken rondom het eigen doel en veel corners weggegeven. Met man en macht kon het onvermijdelijke nog even uitgesteld worden. Helaas viel de aansluitingstreffer door inschattingsfout, waardoor de achterlijk gehaald kon worden, de bal voorgegeven kon worden en vervolgens vrij kon worden ingetikt, 1-1. Het dominante geschreeuw van de leider van Blijdorp begon vervelende vormen aan te nemen wat leidde tot wat onvriendelijkheden over en weer. Mensen, laat de scheidsrechter dit alsjeblieft oplossen en ga niet nodeloos de discussie aan. Het antwoord kwam vanaf het veld waar SVS JO15-2 zich onder de druk van Blijdorp vandaan begon te voetballen. Er werd meer op de helft van de tegenstander gevoetbald en Neo vond vrije doorgang naar de keeper, die de inzet nog kon keren, maar de terugstuiterende bal via een medespeler, die de gehele wedstrijd een prima pot speelde, het doel in zag stuiteren, 2-1. Blijdorp, aangevuurd door het geblaat vanaf de zijkant zocht gelijk de aansluitingstreffer, maar de verdediging van SVS hield stand. Ook hier moet gezegd worden dat er nog een of twee situaties waren die leken op een handsbal van SVS in het eigen 16-meter gebied. Tegen de verhouding in kon SVS de wedstrijd winnend afsluiten, maar gestolen overwinningen zijn ook overwinningen. Geniet er maar van.

De aangepaste regels zijn de appgroepen ingestuurd. Hier staat geen woord Spaans bij en er wordt niets geks verlangs van de mannen. Zorg dan ook dat je je hier aan houdt zodat de eerstejaars richting de C1 en de tweedejaars volgend jaar richting de B2 kunnen stromen. Kom vooral allemaal lekker trainen en aanstaande zaterdag spelen wij bij en tegen PPSC JO15-2 om 10h. Tot dan.